darkg skrev:dawelito skrev:Perfector skrev:Rent instinktivt tycker jag en ribba eller rundstav 50 mm bakom basarna till sidoväggarna i varje del (är det begripligt?) så att den lilla biten mot öppningen inte vibrerar, men det kanske du redan tänkt på?
Jag förstår vad du menar och min tanke var att sätta en rundstav längst bak/i mitten av porten någonstans, men jag har funderat lite på om det verkligen behövs och om det kanske förstör mer än det gör nytta.
man får ju tänka på att jag kommer limma + skruva hela porten i locket så det borde bli stabilt men visst, det skulle isåfall vara den svaga punken.. så ja, jag har tänkt på det men inte just precis den lösningen du nämnde.
Det du nämner var faktiskt lite finurligt, jag vet inte om något av alternativen skulle göra någon negativ påverkan av luftflödet eller så, men jag vet ännu mindre vilket av alternativen som isåfall påverkar mest..
förmodligen påverkar det inte negativt alls. Testar nog utan och känner jag att väggarna i porten vibrerar onormalt så gör jag något åt det
Några ribbor som ett galler i porten kanske, så blir det katt-spärr på köpet?
ingen dum idé alls faktiskt, ska se om jag kan hitta på något finurligt. ett par 20mm rundstavar borde göra jobbet