Perfector skrev:dawelito skrev:Kompisen behöver en ny förstärkare, huvudsaken är att den levererar bra med kraft, han kör med ett par cerwin vega AT-100 och är nog mest fascinerad av bra/mycket bas.
Vet att ja hade en harman/kardon HK970 stereoförstärkare förut men den var inte alls något vidare till mina AT.100, runt 2x75watt. Min gamla förstärkare från 1800 kallt spelade ifrån det lätt som en plätt (vad gäller bas).
Så har ni något vidunder till stereoförstärkare som kan få ett par cerwin vega AT-100 att göra fulla utslag på lagom volym att tipsa om?

Begagnat går bra!
Skaffa en Inertia 2235 så ska jag berätta hur du bygger ut den till ett veritabelt monster för moderata pengar.

Var tvungen att dra en googling på Inertia 2235 och hittade typ ingenting så jag vet inte riktigt vad det är för något men jag antar att det är en förstärkare

I vilket fall som helst så har hans förstärkare pajat och han är inte direkt teknisk eller intresserad av att skruva så om det finns något nytt att få tag på för den ringa summan av 5000kr med mycket gung i eller något som florerar ofta på blocket, så vore det bäst

Skulle tro att han blir ännu gladare om det kostar 4000kr
xeizo skrev:Nytt då; Yamaha A-S700(701) har mycket pulver för däromkring i pris, men ännu smartare att köpa receivervarianten av den R700-någonting för den är konstigt nog billigare. Det sitter exakt samma slutsteg i den, 2x100W i 8 Ohm kontinuerligt, 2x320W i 2 Ohm dynamiskt. Gick att få för under 4000Kr senast jag kollade.
Begagnat kan du såklart få mycket mer pulver, men man kan få leta eftersom folk numera tycks ha vett att ta betalt tyvärr ...
Tack för tipset, hittade en som hette R-S700, vekar vara efterföljaren av A-S700 för A-S modellen verkar inte finnas att få tag på ny längre. (enligt prisjakt)
gamla NAD grejor, är det något klös i dessa?