Moderator: Redaktörer
Pinhead75 skrev:Tack för all hjälp! Eftersom jag redan verkar ha den vettigaste lådan till basarna och är jättenöjd som det är, tanken var att göra ett test och se hur det lät med en annan låda och vi har ju kommit fram till att det inte funkar så behåller jag min IB. Mvh Håkan
Pinhead75 skrev:Om någon skulle få lite tid över så undrar jag när jag når Xmax med Ibn? Vid vilken frekvens och hur många watt.
Ni förstår vad jag menar. MvhHåkan
PS. Xmech är 50mm. Xmax40 one way.
bakerman22 skrev:Hu vilka kurvor...
bakerman22 skrev:Hu vilka kurvor...
Pinhead75 skrev:Fick svar av Jay på messenger efter 5min....alltså snacka om kundservice och tålamod med mina okunskapen
Pinhead75 skrev:Fick svar av Jay på messenger efter 5min....alltså snacka om kundservice och tålamod med mina okunskapen
DQ-20 skrev:Pinhead75 skrev:Precis när man känner att tråden fått en törn åt rätt håll så blir man dissad igen haha....
Min kommentar var absolut inte ställd till dig.Pinhead75 skrev:men musik och ljud är högst personligt och alla har olika smak som tur är.
Amen.Pinhead75 skrev:Fick dom för 4000 för båda i väldigt fint skick så det blev ett par extremt tunga as att släpa hem.
Frågan är bara vad installationen kostade...Men som sagt, lycka till! Vi har ju också en egen "IB inhouse guru" här, steveo1234, om det kniper.
/DQ-20
boom skrev:bakerman22 skrev:Hu vilka kurvor...
Från manen med räkmackan.Vad har du själv visat för kurvor?
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Hu vilka kurvor...
Från manen med räkmackan.Vad har du själv visat för kurvor?
Ja? Räkmacka är ju kanon? Då slipper man ju bygga för små och för få lådor.![]()
Det finns plenty med kurvor på LMS 5400 i alla möjliga och omöjliga lådor.
Pinhead75 skrev:Pinhead75 skrev:Fick svar av Jay på messenger efter 5min....alltså snacka om kundservice och tålamod med mina okunskapen
boom skrev:Ditt namn skall vara räckmakan men du har inte visat dina kurvor med mjuka väggar tror nästa mina 2 mäter bättre än dina 4a!
boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:Från manen med räkmackan.Vad har du själv visat för kurvor?
Ja? Räkmacka är ju kanon? Då slipper man ju bygga för små och för få lådor.![]()
Ditt namn skall vara räckmakan men du har inte visat dina kurvor med mjuka väggar tror nästa mina 2 mäter bättre än dina 4a!
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:
Ditt namn skall vara räckmakan men du har inte visat dina kurvor med mjuka väggar tror nästa mina 2 mäter bättre än dina 4a!
Så du tror att hårda väggar mäter bättre än mjuka...?
DQ-20 skrev:Pinhead75 skrev:Pinhead75 skrev:Fick svar av Jay på messenger efter 5min....alltså snacka om kundservice och tålamod med mina okunskapen
OM elementet är överhängt (talspolen längre än magnetgapet) OCH talspolen längd är 49 mm så pratar vi inte om några 40 mm xmax i normal bemärkelse. Det teoretiska maximumet är 49/2, dvs ca 25 mm men i verkligheten mindre eftersom magnetgapets bredd inte är noll. Korrekt formel är (talspolelängd-magnetgap)/2. Om vi tittar på LMS 5400 ultra så är talspolen 8,3 cm lång. Teoretiskt xmax för detta element är 33 mm (one-way) och 38 mm om man accepterar att Bl sjunkit till 70%. Men då har också det elementet lite finesser i lindningen. Xmech kan säkert vara jättestort men det visar bara när elementet bottnar rent fysiskt. Det börjar låta förjävligt långt tidigare.
/DQ-20
boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:Ditt namn skall vara räckmakan men du har inte visat dina kurvor med mjuka väggar tror nästa mina 2 mäter bättre än dina 4a!
Lägg upp ett svep med 10 volt in i elementen så jämför vi?
HenrikE skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:
Lägg upp ett svep med 10 volt in i elementen så jämför vi?
Nä men kom igen nu, vi driver rätt långt ifrån trådens ämne.
bakerman: Du kan väl skriva vad du inte gillar med kurvorna och varför, så kanske vi kan komma rätt igen.
boom skrev:fick det till 24.5mm i xmax enkelväg nu när man fick reda på talspolelindningens höjd.
Bilstereo tillverkarna skäms inte att ta till .
boom skrev:HenrikE skrev:boom skrev:Lägg upp ett svep med 10 volt in i elementen så jämför vi?
Nä men kom igen nu, vi driver rätt långt ifrån trådens ämne.
bakerman: Du kan väl skriva vad du inte gillar med kurvorna och varför, så kanske vi kan komma rätt igen.
Det är ganska vanligt på faktisk att glida i från ämnet.
HenrikE skrev:boom skrev:HenrikE skrev:Nä men kom igen nu, vi driver rätt långt ifrån trådens ämne.
Visst men om dina eller bakermans basar mäter bäst är totalt ointressant för alla andra.
HenrikE skrev:boom skrev:HenrikE skrev:Nä men kom igen nu, vi driver rätt långt ifrån trådens ämne.
Visst men om dina eller bakermans basar mäter bäst är totalt ointressant för alla andra.
boom skrev:HenrikE skrev:boom skrev:Det är ganska vanligt på faktisk att glida i från ämnet.
Finns inga basar som mäter bättre än Lms ultra basarna .
HenrikE skrev:boom skrev:HenrikE skrev:Visst men om dina eller bakermans basar mäter bäst är totalt ointressant för alla andra.
suck...
boom skrev:HenrikE skrev:boom skrev:Det är ganska vanligt på faktisk att glida i från ämnet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster