Reparation 2.1 Klipsch-junk

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Re: Reparation 2.1 Klipsch-junk

Inläggav darkg » 2016-10-06 01:04

Flint skrev:
darkg skrev:
Flint skrev:Ånej. det är nu det börjar. Du gör ju inte som du blir rekommenderad. Du bytte motstånd som du sa var hela. Jag antar att du med hela menar "har rätt motståndsvärde". Hur kan du tro att brummet ska försvinna med nya motstånd med samma (rätta) värde. Kanske har värmen från de effektklena första motstånden tagit livet av några elektrolyter som sitter i närheten. Dags att börja mäta nu, va? Du vet ju inte om du har rätt matningsspänning till IC-kretsarna eftersom du är för lat alt. nonchalant för att mäta, och än mindre om den förmodade likspänningen är överlagrad med växelspänning. Om du inte kan mäta tar jag tillbaka det där med lat och nonchalant.

Jag kan mäta hjälpligt, men jag tycker inte att jag är särskilt nonchallant.

Det var attityden i ett av dina svar jag syftar på, att du kanske inte bryr dig om att mäta. Du kan nog inte räkna med att laga ett sånt här fel utan att mäta.

Du vill av någon anledning att jag ska fortsätta! Tja, kanske gör jag det - än är inga broar brända. Watch this space, typ.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2016-10-06 07:44

Det verkade vara du som vill ha hjälp eftersom du startade tråden. Vi är några stycken som har försökt.

Användarvisningsbild
Figge77

Inläggav Figge77 » 2016-10-06 10:23

klart du skall fortsätta!
jag hadde i detta läge fastställt om likriktarna är hela.
Senast redigerad av Figge77 2016-10-06 11:19, redigerad totalt 1 gång.
Renoverar/Reparerar Vintage HiFi

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2016-10-06 11:02

Lägg ljudet på en hylla och vänta in dagen då du får inspiration att rota vidare.
Annars kan det bli en halvmesyr och det slutar ofta i fiasko.
Bättre se tiden an än att hasta iväg.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Figge77

Inläggav Figge77 » 2016-10-06 11:20

kloka ord där...jag brukar göra så ibland.
Renoverar/Reparerar Vintage HiFi

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-10-06 13:32

Flint skrev:Det verkade vara du som vill ha hjälp eftersom du startade tråden. Vi är några stycken som har försökt.

Visst ville jag ha hjälp, och fick det också! Det var ett olyckligt missförstånd att jag tydligen framstår som otacksam.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2016-10-06 13:47

darkg skrev:
Flint skrev:Det verkade vara du som vill ha hjälp eftersom du startade tråden. Vi är några stycken som har försökt.

Visst ville jag ha hjälp, och fick det också! Det var ett olyckligt missförstånd att jag tydligen framstår som otacksam.

Din attityd i tråden är svår att missuppfatta men skit samma. Schemat är i alla fall felritat, det verkar "fantasirikt", så steget hoppar inte igång i simulering så det är nog svårt att gå vidare i vilket fall som helst.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-10-06 14:25

Flint skrev:
darkg skrev:

Din attityd i tråden är svår att missuppfatta men skit samma.

:-( trist att det blev såhär.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2016-10-06 14:39

darkg skrev:
Flint skrev:
darkg skrev:

Din attityd i tråden är svår att missuppfatta men skit samma.

:-( trist att det blev såhär.

Gör som gåsen, låt det rinna av dig och skit i kritiken.
Du har försökt ett första steg och kommer tid och lust så går du på den igen med bättre resultat.
Alla resor börjar med ett första steg och det har du tagit.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Föregående

Återgå till DIY-forum