- Garaget rymmer bara två lådor i taget för lackning. Jag målar för hand..
- 20160926-201932.jpg (51.37 KiB) Visad 6540 gånger
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Det blir jätte fint
Om du vill utöka senare så kan du lägga dessa lådor ner och få in 5st på höjden va ?
DVD-ai skrev:Att "ta ur" för golvlist är ju ett krav för basmoduler som är tänkta att ta så lite av rummet i anspråk som möjligt
Rekommenderas starkt, slösa bort 2cm genom att inte ha denna lösning är ju synd och skam
Rille skrev:
boom skrev:Rille skrev:
Du skall ha det så att luften trycker in det i isoleringen så som det ser ut nu är inget bra för isotremiseringen.
Ställ isoleringen upp så att luften kommer in på kort sidorna i stället.
Rille skrev:boom skrev:Rille skrev:
Du skall ha det så att luften trycker in det i isoleringen så som det ser ut nu är inget bra för isotremiseringen.
Du menar att ljudet studsar på ytan av gullfibern då ytan är tätare än sidorna. Jag förstår din tanke, men det ska väll väldigt mycket till för att det lila eventuellt ska kunna påverka. Eller?
Men visst går det att klippa lite i matrealet och ställa det på kamt..
Rille skrev:boom skrev:Rille skrev:
Du menar att ljudet studsar på ytan av gullfibern då ytan är tätare än sidorna. Jag förstår din tanke, men det ska väll väldigt mycket till för att det lila eventuellt ska kunna påverka. Eller?
Men visst går det att klippa lite i matrealet och ställa det på kamt..
DVD-ai skrev:detta med att skydda elementet från gullfibern har jag hört tidigare men det låter bara larvigt... vad skulle ett litet dammkorn kunna göra.
Jag bryr mig inte det minsta, har aldrig brytt mig och har aldrig upplevt eller hört någon annan drabbas av något pga att elementet varit utsatt för gullfiber.
Och bara tanken på att något litet damm skulle orsaka något är rätt orimlig![]()
Men är man nojig så gör något åt det, inte värre än så
Rille skrev:Ok lite extra jobb med detta äckliga matreal då..
Rille skrev:Ok lite extra jobb med detta äckliga matreal då..
Rille skrev:Dom två sista torkar nu i garaget och lyfts in i morgon kväll. Ev så byggs dom ihop på onsdag. Då behöver jag först mäta in vart dom ska stå. Och sen lyfta upp ena paret ovanpå det andra och koppla in. Sen David är du välkommen över för en lyssning med äppelpaj..![]()
I samband med detta kommer nog mätningar upp också..
Utan eq låter det lite tunt under 30hz ungefär men över det så är det så välartikulerat och distfritt på min lyssningsnivå bara med 2st så nog borde det gå att trimma in detta till toppklass med 4st och lite försiktig eq i botten..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 228 gäster