Morello skrev:Det är en anekdot som i ärlighetens namn endast säger något om dina slutsatser från din mätning - inget annat.
Ja, jag sa ju att den inte var så rolig. Men intresse finns ju, varför inte skaffa dig en bra MC och försök utröna varför den är bättre/sämre än din/dina MM

Själv lyssnar jag numera mest efter hur musiken låter, låter det bra i mina öron kan det mäta hur dåligt som helst jag bryr mig inte, jag vill att det skall låta rent, separerat, ingen sibilans, kropp på enskilda instrument/röster, bra stereobild med djup, bredd och fokus och djup bas med tyngd. Typ. Låter det på det viset är jag med. Mätningar kan vara bra för att peka åt ett visst håll innan köp, men de är inget jag bekymrar mig mycket över efter köp eftersom det är öronen(mina) som skall användas vid lyssningen är det dom som är det bästa mätinstrumentet för just det ändamålet. Jag kommer heller aldrig att hitta den objektivt bästa produkten, så tillräcklig bra(för mig) duger fint

Lenco L78R/Denon DL-103R/Technics SH-305MC - Sony CDP-XB930/ST-S505ES - Yamaha RX-A2050 Aventage/NS-300