HenrikE skrev:Testar en idé. Vad tycker ni om en presentation i den här stilen?
toein_stereo_rb.png
Utan interferens, men med bidraget från varje högtalare färgkodat. Grått betyder balans mellan höger och vänster, röd- eller blåaktigt betyder lite övervikt av den ena eller andra kanalen. Det hänger på att skärmen visar någorlunda vettiga färger. Det ser bra ut på min externa skärm men inte den i laptopen, den visar alldeles för mycket blått..
Nu kör jag matlab, vet inte hur detta funkar i octave.
I den förra var det enklare att se spridningsmönstret, enklare att kunna utvärdera.
Men det kan ju också vara en vanesak.
Antar att man kan välja i skriptet vilken renderingsmotor man vill ha?
För min del blir detta ett verktyg för att kunna avgöra elementets höjd och bredd, även om bredden på källan är ganska fast vid 60 mm på grund av redan inköpta komponenter.
Det är dock en frihetsgrad hur bred baffeln skall vara som elementet sitter i. Antar att det blir svårt att få in det i skriptet dock.
Det känns mindre viktigt att kunna se en baffels påverkan i höjdled i mitt fall, baffeln blir inte så mycket längre än elementet.
Nattlorden skrev:Sen är ju inte diffraktion lika allvarligt vid varierande musik som om man sitter och lyssnar på en kontinuerlig sinus...
Nja, Steve Dobrogosz böljande pianoklink är ju väldigt nära.