Strömförbrukning...

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Re: Strömförbrukning...

Inläggav Flint » 2016-10-18 11:04

AndersP skrev:
Flint skrev:Njae. Nu har man mekat ljud och motkopplat sig till leda i 50 år, dags för något nytt. Tänkte mig något sportigare som ger mer motion, som frimärkssamling. TV-tittande ger bara ADHD med dessa uS-snabba bildväxlingar och dessutom gillar jag varken programledare eller dialekten. Frimärken blir nog bra. 8O

Du kan få vara chef över min depå när jag tävlar. Du får chans att umgås med människor som helst löser mekaniska problem med järnspett. Motion får du garanterat. Föda serveras i form av delikata smörgåsar med te eller kaffe. Nygräddade kolbullar är en möjlighet förutsatt att korrekt typ av spade kan skaffas. Som tack vill jag ha tillgång till dina skrotlådor innan dom går till återvinningen. Vinterkläder är dock ett krav.

Tack! Spett låter som en bra tumregel. Ska tänka på saken. Kan man simulera det du sysslar med? I så fall kan jag sköta jobbet hemifrån. Jag har ju skickat dig exempel på det tidigare när du var nyfiken på den variabla utgångsimpedansen. :)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2016-10-18 16:16

Vinylcalle skrev:Hos mig

Threshold SA/11m = 2 x ca 370 watt (efter uppvärmning det dubbla tidigare).
Accuphase P-800 = 220 watt
Lyngdrof RP1 = 23 Watt
DBX 223XS = 15 Watt
Accuphase C-280L = 75 Watt
Nakamichi 700 = 60 Watt
Accuphase DP-70 = 25 Watt
Accuphase T-101 = 26 Watt
Luxman T-110 = 20 Watt
Micro Seiki SX-777 Air + RP-5070 = 18,5 Watt
Marantz TT-1000 = 15 Watt
Dynavector P75 = 6 Watt

Totalt: 1243,5 Watt på tomgång

Det är jätteskönt nu på vintern. :mrgreen:

Det är ju mer än vad min fikamaskin drar i snitt!!
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
AndersP

Inläggav AndersP » 2016-10-18 16:43

Flint skrev:Tack! Spett låter som en bra tumregel. Ska tänka på saken. Kan man simulera det du sysslar med? I så fall kan jag sköta jobbet hemifrån. Jag har ju skickat dig exempel på det tidigare när du var nyfiken på den variabla utgångsimpedansen. :)

Jag är självklart glad och tacksam för det material jag fick tillgång till. Beklagligtvis finns inga simuleringsmöjligheter inom det jag sysslar med. Det blir nog hands-on även för finare herrar.
Ska jag tolka ditt svar som så att önskemålen om motion och fysisk aktivitet inte är seriösa? Man har vid upprepade tillfällen kunnat visa starka samband mellan glatt humör och fysisk aktivitet vilket ibland kunde vara aktuellt i ditt fall :)
Resultaten äger för övrigt en tillräckligt hög statistisk signifikans för att skapandet av tumregler inte skulle vara aktuellt.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Föregående

Återgå till Teknikforum