Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det är bättre nu!
Då:
[ Bild ]
För övrigt så kan man konstatera hur många märken det var då som inte gör väsen av sig nu....
Nattlorden skrev:För övrigt så kan man konstatera hur många märken det var då som inte gör väsen av sig nu....
petersteindl skrev:Fast, med just den bilden och Patrik Caesar i högform så var det bättre då, även fast många andra fixar bättre ljud på mässorna nu än då.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Nattlorden skrev:Det är bättre nu!
Då:
[ Bild ]
För övrigt så kan man konstatera hur många märken det var då som inte gör väsen av sig nu....
Fast, med just den bilden och Patrik Caesar i högform så var det bättre då, även fast många andra fixar bättre ljud på mässorna nu än då.
Mvh
Peter
paa skrev:Hur länge sedan är det som det var hifi mässa i Ostermans Marmorhallar?
petersteindl skrev:paa skrev:Hur länge sedan är det som det var hifi mässa i Ostermans Marmorhallar?
Tippar att det var någon gång på 60-talet. Jag har inget minne att jag besökt hifi-mässa på Ostermans. Jag minns att det var en hifi-mässa på Wennergrens center.
Med vänlig hälsning
Peter
Goldfinger skrev:petersteindl skrev:Fast, med just den bilden och Patrik Caesar i högform så var det bättre då, även fast många andra fixar bättre ljud på mässorna nu än då.
Mvh
Peter
Helt enig!
Harryup skrev:petersteindl skrev:paa skrev:Hur länge sedan är det som det var hifi mässa i Ostermans Marmorhallar?
Tippar att det var någon gång på 60-talet. Jag har inget minne att jag besökt hifi-mässa på Ostermans. Jag minns att det var en hifi-mässa på Wennergrens center.
Med vänlig hälsning
Peter
Men det har faktiskt jag vid ett tillfälle. Kan ha varit runt 64-66.
mvh/Harryup
bassman skrev:Själv saknar jag dansen i Linnbutikerna..! Dom är betydligt tråkigare att besöka numera.
Harryup skrev:petersteindl skrev:paa skrev:Hur länge sedan är det som det var hifi mässa i Ostermans Marmorhallar?
Med vänlig hälsning
Peter
mvh/Harryup
Morello skrev:1964-1966?
paa skrev:Morello skrev:1964-1966?
Precis, en höjdpunkt i svensk hifihistoria med Carlsson och Stensson i sina glans dagar.
Hoppsan, var ni inte födda då?
Med vänlig hälsning
Peter
mvh/Harryup
Panelguy skrev:Harryup skrev:petersteindl skrev:
Med vänlig hälsning
Peter
mvh/Harryup
Gick du på HiFi-mässa redan som barn?....för så ålderstigen är du väl inte. Minns en mässa för länge sedan där du demade åt Häggis, tror det var på Wasagatan. Har för mig att det var ESS-högtalare på den tiden.
Harryup skrev:Första gången jag hörde stereo var med Herb Alpert Limbo Rock strax efter att den släpptes. Köpte den faktiskt för inte så länge sedan.
2-ch skrev:Min första hifi-mässa var i Älvsjö. Det var runt 1978-1980.
Någon som vet vilka år mässan hölls där?
Har ett minne av de där "hembyggda" stora pioneer-högtalarna, dom som i dagarna visas på Musikaliska här i Stockholm.
Har dock inget minne av att dom då gick under namnet TAD.
Men visst har det blivit bättre. Då var de flesta montrar öppna, några hade rum med papperstunna väggar.
Vilket oväsen![]()
Men oj vilka snygga prylar det fanns då.
petersteindl skrev:1977 var det hifimässa i Älvsjö. Då visade TEAC ett digitalt inspelnings/uppspelningssystem. Då fick man höra tåg och ånglok.Cerwin visade jordbävningshorn. JBL spelade 120 dB och man rekommenderades att hålla för öronen.
Mvh
Peter
2-ch skrev:petersteindl skrev:1977 var det hifimässa i Älvsjö. Då visade TEAC ett digitalt inspelnings/uppspelningssystem. Då fick man höra tåg och ånglok.Cerwin visade jordbävningshorn. JBL spelade 120 dB och man rekommenderades att hålla för öronen.
Mvh
Peter
Tack Peter du är en klippa![]()
Var det bara ett enda år på Älvsjömässan?
Användare som besöker denna kategori: genstruktur, Majestic-12 [Bot] och 19 gäster