Moderator: Redaktörer
mrGaskill skrev:Men jag har fått den uppfattningen att många Ino-burkar från pi60 och uppåt drivs med externa slutsteg, oftast Rotel och NAD. Sen att det körs med kinagrejor/recievers som försteg, det stämmer nog också från pi60 och uppåt, kanske lika ofta som dedikerade försteg. Omröstning? Nej, skit i det.Mindre system har nog recievers som för och slutsteg.
mrGaskill skrev:Nu steker jag guds finaste köttfärs och hängde inte med. Är det kinagrejor, eller är det en retorisk fråga?
Eller skit i det. Det var en tanke som inte behövdes skrivas.
music4ever skrev:
music4ever skrev:
Chopha skrev:Jäklar vad jag gillar utseendet på dina stativ till topparna Sprudel!
Hade jag gått den delade vägen i somras skulle jag nog bett om måtten att göra egna
music4ever skrev:Klippte RS2000 (i stereoläge) med i32s idag.
sprudel skrev:music4ever skrev:Klippte RS2000 (i stereoläge) med i32s idag.
Jösses! Hur högt spelar du? Vilket album?
berggren skrev:
Underbart, vilka fina bilder ni bjuder på. Lägg gärna upp dom i Ino bildtråden så det blir lite fart i den också![]()
Så piPsarna är inte alls pigmenterade på något sätt. Det trodde jag inte. Urläckra hursom.
Vaxolja förändrar väl inte nyansen på något vis, utan ger bara en skyddande yta som jag har förstått det?
music4ever skrev:
music4ever skrev:Klippte RS2000 (i stereoläge) med i32s idag.
philipbtz skrev:music4ever skrev:Klippte RS2000 (i stereoläge) med i32s idag.
Akta hörseln annars får du inte ut mycket av i64sTror inte jag klippt mitt XPA-2 än men tror jag också spelar för starkt ibland.
music4ever skrev:philipbtz skrev:music4ever skrev:Klippte RS2000 (i stereoläge) med i32s idag.
Akta hörseln annars får du inte ut mycket av i64sTror inte jag klippt mitt XPA-2 än men tror jag också spelar för starkt ibland.
Låtarna, speciellt Mr magnuz, var öronvänliga för att spela högt.
grannilsson skrev:Hej !
Har sett att någon frågat om hur dessa piPs har fått sin lyster, jag kan svara på det eftersom det är min brors högtalare, och jag hjälpte
till med inoljningen![]()
det är Valnöts faner (Amerikansk) inköpt på Bröderna Holm i Sala, och lådorna är snickrade och fanerade av David Erikssons snickeri i By
i Avesta kommun år 2006.
Lystern fick dem med denna behandling.
Linolja (kokt) + Terpentin blandat fifty/fifty och inoljade 3ggr (avtorkade efter varje inoljning efter 10 minuter), sedan 2ggr med
möbelhandlarnas Vaxolja Lethermaster.
Med vänlig hälsning Göran Nilsson
IngOehman skrev:Är det samma träslag?
Vh, iö
Alexi skrev:IngOehman skrev:Är det samma träslag?
Vh, iö
Nä det är Italiensk Valnöt jag har.
bergggren skrev:Alexi skrev:IngOehman skrev:Är det samma träslag?
Vh, iö
Nä det är Italiensk Valnöt jag har.
Har du någon bild på din fanér?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster