ostmaccan skrev:Panelguy skrev:Men varför inte testa själv, är det någon rädsla för att du ska komma fram till något som får dig att tvivla på det du har läst här under alla år eller vad? Är det ingen skillnad i din anläggning så fine.
Men vänta nu. Håller du med om att något som är 100% transparent inte kan bli mer transparent? Alltså att om en kabel inte förändrar signalen hörbart, kan den inte bli bättre. Håller du med eller har du en annan uppfattning? Vad är i såna fall den?
Vi kan ju inte gå vidare i diskussionen innan vi är överens om att vi pratar om samma saker.
Om man med "bra" menar 100% transparens så kan den inte bli bättre men jag är inne på en liknande linje som Harryup, man lyssnar på summan av delarna. För min egen del innebär det att jag inte eftersträvar komponenter som är 100% transparenta utan att delarna passar tillsammans. Då det här skall föreställa en kabeltråd så kan ju exempelvis en Nordostkabel passa i en mörkare, lite basigare anläggning medan en lite för slank och ljus anläggning kan må bäst av exempelvis en Purist eller Cardaskabel. Om vi utgår från att Brystons steg är 100% transparenta så finns det som sagt ändå många som föredrar andra steg som de finner mer "musikaliska". De steg som brukar nämnas som absolut transparenta är väl Soulution och Spectral så vilket av dessa tre märken är absolut transparent?.... Brystons nya Cubed-3 lär dra åt det varmare hållet jämfört med SST2 så kanske inte ens de är transparenta längre.