Morello skrev:Visst, men frågan är alltså varför det inte fungerar.
Nej. Frågan är om grönmålning gör någon skillnad.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Visst, men frågan är alltså varför det inte fungerar.
DTH skrev:Var kommer då just denna lögn ifrån?
En exakt ursprungskälla är såvitt jag vet inte bekant, men riktig spridning fick detta under CES 1990 med första kända publicering i ICE's (International CD Exchange newsletter) marsutgåva samma år. Ursprungligen hävdades att man skulle använda en "Eberhard Faber Design Art Marker No. 255" för bästa resultat.
Mvh
Vee-Eight skrev:Efter vad jag förstått cd-byggarforum så är ströljus ajabaja när man konstruerar låda, dvs man skall inte ha en fritt snurrande skiva utan bygga in den i en mörk låda. Även datablad om Philips cd-pro II så står det att det optimalt inte får byggas fritt.
Hur stämmer detta mot att ströljus inte skulle ha ngt återgivningen att göra?
wayfarer skrev:Vee-Eight skrev:Efter vad jag förstått cd-byggarforum så är ströljus ajabaja när man konstruerar låda, dvs man skall inte ha en fritt snurrande skiva utan bygga in den i en mörk låda. Även datablad om Philips cd-pro II så står det att det optimalt inte får byggas fritt.
Hur stämmer detta mot att ströljus inte skulle ha ngt återgivningen att göra?
Har inte detta krav med att spelaren måste uppfylla Klass 1 laserkrav. Vi pratar ju trots allt om en laser, visserligen en svag en. Dock finns det väl vissa säkerhetskrav på denna för att den inte skall kunna skada människor. För att uppfylla dessa måste väl lådan vara sluten, eller på annat sätt uppfylla dessa krav.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster