SPL-diagrammet visar nivån i en sweetspoten om ett 20x20 cm stort plan.

En knapp dB bättre. I verkligheten, om jag gör denna låga modell, kommer vinkeln hos AMT:en att vara justerbar.
Moderator: Redaktörer

solhaga skrev:Det är ju fråga om tycke och smak, men bygger jag en en högre låda för basen så kan AMT:en hamna i sweetspotnivå:
[ Bild ]
I och med att basen hamnar i en låda, så blir det ett större avstånd mellan bas och AMT.
Jag har använt HenrikEs nya version av RadPat-skripet med filterfunktioner för de enskilda elementen:
[ Bild ]
Så runt delningsfrekvensen 300 Hz ser det ut så här:
[ Bild ]

solhaga skrev:9 st 2020x900x27 mm "Arbetsskiva furu" borde väl räcka till fyra subbaslådor och två frontbaslådor:
[ Bild ]
Perfector skrev:solhaga skrev:9 st 2020x900x27 mm "Arbetsskiva furu" borde väl räcka till fyra subbaslådor och två frontbaslådor:
[ Bild ]
Du har inte funderat på ribblimmad ek då?
Woody har det vet jag för jag köpte och gjorde en bokhylla av det.
Stabilt som tusan och snyggt
RSG skrev:Vackert kommer det att bli hur som helst !
Älskar limträskiva!!!

MagnusÖstberg skrev:$3849
Den må vara jäkligt bra!
RSG skrev:Trycker frenetiskt på gilla knappen!!!
![]()
![]()
![]()
En recension avkrävs!
Detta var något jag kan tänka mig ha, vill ha...
/Johan
Nattlorden skrev:Vad för storts 8-kanaligt digitalljud ska du köra? Jag ser inga dolby/dts-loggor på den direkt?
solhaga skrev:Nattlorden skrev:Vad för storts 8-kanaligt digitalljud ska du köra? Jag ser inga dolby/dts-loggor på den direkt?
Stereo: fyra kanaler till tvåvägsfrontarna, fyra kanaler till subbasarna enligt "programförklarningen" i förstaposten.
MagnusÖstberg skrev:Jag kör med Najda till det.
Klart är att prislappen är en annan
Nattlorden skrev:solhaga skrev:Nattlorden skrev:Vad för storts 8-kanaligt digitalljud ska du köra? Jag ser inga dolby/dts-loggor på den direkt?
Stereo: fyra kanaler till tvåvägsfrontarna, fyra kanaler till subbasarna enligt "programförklarningen" i förstaposten.
Sorry, vi talar förbi varandra. Du har inte en flock digitala in; hur får du åtta kanaler in i kabeln om det inte kommer från en film?
Nattlorden skrev:solhaga skrev:Nattlorden skrev:Vad för storts 8-kanaligt digitalljud ska du köra? Jag ser inga dolby/dts-loggor på den direkt?
Sorry, vi talar förbi varandra. Du har inte en flock digitala in; hur får du åtta kanaler in i kabeln om det inte kommer från en film?
HenrikE skrev:Nattlorden skrev:solhaga skrev:
Den kopplas med usb till en dator och beter sig då som ett åttakanaligt ljudkort. Tror bara två kanaler är aktiva om man matar den med spdif.
USB - This is the recommended and most capable input. It supports 2 to 8 channels PCM and
DSD. PCM is supported with 32 bit resolution at standard sampling frequencies from 44.1 kHz to
384 kHz. DSD sampling rates range from 2.8224 MHz to 12.288 MHz. Connect the e38 DAC to
your computer using a standard A-B USB cable.
• SPDIF IN1 - SPDIF Input, 75-ohm RCA. Supports 2 channels PCM up to 24 bit resolution at
standard sampling frequencies from 44.1 kHz to 192 kHz.
• SPDIF IN2 - SPDIF Input, TOSLINK, Optical. Supports 2 channels PCM up to 24 bit resolution at
standard sampling frequencies from 44.1 kHz to 96 kHz.
solhaga skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag kör med Najda till det.
Klart är att prislappen är en annan
Jag tittade kort på Najda, men fann att det systemet inte räckte till för mina behov.
sportbilsentusiasten skrev:Grattis!
Ska bli kul att följa detta.
8 kanaler, nu kan du alltså köra digitalt filter som ger aktiv drift av varje enskilt högtalarelement.
solhaga skrev:Sorry, trodde att det var självklart att det var via USB. De två S/PDIF-ingångarna är helt ointressanta för mig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 51 gäster