Alexi skrev:...jag trodde Äggen var nedlagda?
Hur är det egentligen? Har ju aldrig fått tillfälle att lyssna på dem.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:...jag trodde Äggen var nedlagda?
RogerGustavsson skrev:Med tanke på denna skrivning:Alexi skrev:...jag trodde Äggen var nedlagda?
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:Med tanke på denna skrivning:Alexi skrev:...jag trodde Äggen var nedlagda?
Ja, hur är det? Vem skall man fråga? Jag skall höra med Alexi om han vet något.![]()
Med vänlig hälsning
Peter
Stranne skrev:Vänta - va?
Kan du skriva nåt (seriöst) Peter? Jag gick in och sökte efter Bremen på Pause's hemsida utan att hitta nåt.
Hur ligger det till?
shifts skrev:Finns fortfarande hos Audioconcept: http://acshop.audioconcept.se/product/bremen/
MagnusÖstberg skrev:Stranne skrev:Vänta - va?
Kan du skriva nåt (seriöst) Peter? Jag gick in och sökte efter Bremen på Pause's hemsida utan att hitta nåt.
Hur ligger det till?
Det kan vara så enkelt att det inte går att sälja något man inte får leveranser av. Det betyder inte att tankarna finns kvar hos tillverkaren att leverera.
Det kan man ju som butik inte ta hänsyn till i sitt skyltade sortiment. Det man skyltar med skall man kunna sälja.
Det var av liknande skäl jag kunde köpa mina Guru QM60. Att de tio månader senare gick i konkurs hade inget med att de tog dem ur sitt sortiment, de ville mer än gärna ha dem, men kunde inte då de inte fick tillförlitliga leveranser.
Jag tror Alexi missuppfattat något, men ur ett konsumentperspektiv verkar han ha rätt. I alla fall just nu. De verkar nedlagda i försäljningsledet.
petersteindl skrev:shifts skrev:Finns fortfarande hos Audioconcept: http://acshop.audioconcept.se/product/bremen/
De har dock klistrat in del av texten till Avalonhögtalarna även under Bremenäggen.![]()
Mvh
Peter
petersteindl skrev:För närvarande är lagersaldot 1 par.
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:För närvarande är lagersaldot 1 par.
Är hela produktionen av första serien såld? Var det inte en omgång på 2500 par?
RogerGustavsson skrev:Hade bara något minne om siffran 5000 som du nämnde i samband att du gjorde en stor beställning av drivelement till äggen (din största, tror jag).
petersteindl skrev:Tackar
Modellen har typbeteckningen 3D8. Man kan sätta dessa högtalare på samma vägg framför lyssnaren. Man kan även sätta dessa på respektive sidovägg. Priset för Bremen 3D8 är 30 000 kr/par.
För närvarande är lagersaldot 1 par. Nästa serie blir med nya högtalarelement från annan tillverkare och Bremen 3D8-Mk2 kan komma att slutmonteras i Sverige. I det referenspar jag spelar på hemma sitter en Bremenbas med Aluminiumkon som har mycket bra egenskaper med lägre distorsion och bättre ljudspridning än de tidigare högtalarelement som Scan-Speak levererade. Det sitter även 2 stycken Berylliumdiskanter som jag är nöjd med, förutom priset. Nytt pris på Bremen 3D8-Mk2 är ej ännu fastställt.
Med vänlig hälsning
Peter
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:Hade bara något minne om siffran 5000 som du nämnde i samband att du gjorde en stor beställning av drivelement till äggen (din största, tror jag).
Siffran 5000 har aldrig varit på tal. Däremot gjordes år 2013 en beställning av högtalarelement till 1000 par högtalare med leverans fördelat över en 12 månaders period. Det blir 6 000 högtalarelement.
Med vänlig hälsning
Peter
MagnusÖstberg skrev:Alla element är ju nya i den nyare....
RogerGustavsson skrev:Har då 1000 par sålts? Med tanke på att så många element (6000) köptes in i första skedet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster