Moderator: Redaktörer
Johannes skrev:Hej har köpt ett par Beg Canton karat m70 . Långa smala med en 10tums bas i sidan. Och dubbla vad Jag tror seas 5.5tum och diskant troligen seas med den med nät.
Låter jätte bra men basåtergivningen är en smula hård eller 4kantig eller hur man ska beskriva den. Typ likt pa bas punsch.
Jämför jag med mina gamla renoverade kef referens 104ab så låter nästan dom lika bra eller kanske behagligare bas återgivning som upplevs djupare.
Canton enligt spec ska klara 22hz men det är ren lögn
Kan man tex byta elementet i sidan. Med nåt som har samma ohm tex . Och nåt som trivs i en låda på 40 liter och br rör på 70mm diameter och 11.5cm långt. Vilket jag skull e tro är en rätt hög avstämning

Tarzan skrev:Det borde väl vara enklare att testa ett längre rör med samma diameter som hålet som redan finns än att ta upp ett större hål bara för att testa?
Som jag har förstått det ska diametern på röret för given avstämning inte spela någon roll (inom rimliga gränser) om man inte spelar så starkt att det blir blåsljud.
Perfector skrev:10" bas har en tendens att flåsa i ett för smalt rör, det är därför jag ber Roger att simulera om han har möjlighet.
Men föralldel, visst bör man först se vad ett längre rör gör för återgivningen.
Johannes skrev:Okej jag ska förlänga porten.
Dom enligt min mening låter på gränsen till fel konstruerad alltså just Basen
En golvare som mäter nästan 120cm från golv som tornar upp sej och sen spelar dom likt en bil bas i en förliten låda eller typ pa bas. Där det saknas djup o kropp. Precis som om nåt är fel.
Jag är allvarligt sugen på testa ett annat element sen.
Det som sitter i känns inte nå vidare ser inte ut heller som.nåt som ska sitta i högtalare i 15000kr klassen
Hårt och 4kantig bas. Med noll i tyngd.
Är det gjort så för kunna få ihop det sömnlöst med mellareigestra?
En aktiv konstruktion är jag rädd att det förstör intrationen eller vad et heter
Dom kommer spela likt sub bas och spela sitt och mellanregister spelar sitt .
Johannes skrev:Ja det är sant. Men högtalaren blir ej komplett utan ma n måste ha steg o filter med.
Man skulle vilja ha dom som dom är nu fast med mer normal bas återgivning.
Johannes skrev:Ja det är sant. Men högtalaren blir ej komplett utan ma n måste ha steg o filter med.
Man skulle vilja ha dom som dom är nu fast med mer normal bas återgivning.

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster