Jag tycker basen spelar fint, stram och ren och med bra kraft, men tydligen ska det vara lite mer rock´n roll över högtalarna med filtret i originalkonfiguration.
Tyvärr kan jag inte klippa ut just filtret ur LTS kompendium men det finns här på s.21:
http://www.lts.a.se/pub/artiklar/ltshog ... um_100.pdf
Modifieringen består i att spolen i serie på 9mH ersätts med en spole på 12mH, samt att 220uF parallellkondingen i sig parallellkopplas med ytterligare en 68uF.
Mina högtalare är redan utrustade med biwire-terminaler där alltså bottenparet ansluter basfiltret. Original 9mH spole sitter kvar och en 12mH spole har bultats i bakväggen och plus leder helt enkelt till den och sedan vidare till filtret efter 9mH-spolen.
Jag skulle vilja kunna variera mellan original och moddat (rock och hifi) utan att behöva ge mig in i lådan och göra fysiska ändringar. Min plan är som följer:
1: Ytterligare en plus-terminal för bas strax bredvid den nuvarande.
2: En vipp-strömbrytare av något slag.
Tanken är denna:

Om ena terminalen ansluter direkt till 9mH spolen och jag klipper det bortre benet på 68uF kondingen så borde jag ha originalkonfiguration på basen om sagda terminal används.
Om jag med ytterligare en terminal ansluten till 12mH spolen ansluter den istället och samtidigt leder det avklippta benet på 68uF-kondingen till en vipp-brytare och sedan därifrån vidare mot neg enligt min bild.. Blir det då så att jag med 12mH anslutningen samt vippan i läge "on" använder mig av det moddade filtret och att jag, om jag ansluter 9mH spole och har vippan i läge "off" nyttjar originalkonfigurationen?
Hoppas det är begripligt..