Moderator: Redaktörer
robert293 skrev:Sitter just nu i sena timman o njuter musik efter att ha jobbat sen kväll.
music4ever skrev:Körde några livespelningar med The Kills igår kväll.
jonaz81a skrev:CD-skivor köpes med fördel hos återvinningsbutiker!
Här kostar CD-skivor 5kr styck i den billigaste butiken med ett utbud på ca 1000 skivor som fylls på allt eftersom skivor säljs. De "dyra" butikerna tar 10kr men sänker till 5kr när det är REA. Erikshjäpen har jag inte koll på eftersom jag bojkottar det skitstället.![]()
Nu har visserligen den billigaste butiken börjat med ofoget att försöka ta 20kr för vissa nyutställda CD-skivor men av dessa verkar de inte sälja en enda så de hamnar snart där de hör hemma, d.v.s bland de andra 5kr-skivorna.
Varför man ska betala 300kr för en "högupplöst" skiva när man kan få en CD som låter precis lika bra (eller dåligt) för en bråkdel av kostnaden är något jag troligtvis aldrig kommer att förstå. Visserligen tar det ett par år innan nya skivor dyker upp hos återvinningsbutikerna men jag har sällan bråttom.
Jag har säkert nämt det förut men här kommer det igen! Jag är ganska snål.
music4ever skrev:Körde några livespelningar med The Kills igår kväll...
hifikg skrev:
Dubbla tvättmaskiner i sovrummet tänkte jag... men så förstår jag att det ena förstås är en torktumlare
Morello skrev:Var köper man hennes album till rimlgit pris? 329 SEK på CDON känns som bondfångeri.
Chopha skrev:Stiligt och det ser ut att vara mysig belysning i rummet!
Vad är det för märke på de fyra armaturerna/lampskärmarna du har hängandes på sidorna?
adagio skrev:Tack! Målet har varit att integrera ganska "tung" hifi på ett naturligt sätt. Där rummen ska fungera även för andra ändamål. Även om mitt fokus legat kring musik, ska rummen vara trivsamma och även inbjuda till andra umgängesformer.
Väldigt bra med möjligheten att stänga dörrar när någon vill vara ifred, se på tv, spela musik eller läsa en bok. Eller umgås tillsammans mm. Här finns alla möjligheter.
Användare som besöker denna kategori: data_foggen och 23 gäster