Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Grabbar, att ni ens orkar bry er...
KarlXII skrev:Skaffade de där SATA-sladdarna men det gurglande, forsande ljudet från moderbordet och det susande och knattrande ljudet från processorn hördes ju rakt igenom.
Figge77 skrev:ja det var det som höll mig tillbaka lite! hadde dom varit HD och THX hadde jag köpt redan!
gillar dom där SATA sladdarna! det är ju här flaskhalsen legat länge nu! kul att dom löst det, man måste haka på här nu innan dom stiger i pris!
IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Peter Belt hade ju en salva att smörja in proppskåpet med, som borde kunna substitueras med skönhetskrämen Crème de la Mer, som ligger på 600 000:- per kilo. Och man smörjer förstås in hela bostaden!
Annars borde man väl kunna hitta på något ställe där man vill använda Plutonium som väl kostar en bit över 30 000 000:- per kilo.
Annars har det väl redan lancerats en kabel som skulle innehålla tungt vatten (men i verkligheten innehöll blåfärgat vatten) så då känns steget till en tritium-kabel inte långt. Prislapp: Över 250 000 000:- per kilo.
Men den riktiga storfräsaren satsar självklart på Californium, vilket betingar nära 250 000 000 000:- per kilo. Ja, tvåhundrafemtio miljarder kilot! Guld är ju liksom bara som fjutt, om man jämför.
Vh, iö
Figge77 skrev:ja har kört med ståltråd som lågnivåkabel (sommarstuga+sprit = fyllskalle klanta ner hela stereon på golvet så kablage OCH RCA uttagen på cdn vart sopor) tur det fanns ståltråd och peta in, ingen hörde någon skillnad:D
Peter Belt hade ju en salva att smörja in proppskåpet med, som borde kunna substitueras med skönhetskrämen Crème de la Mer, som ligger på 600 000:- per kilo. Och man smörjer förstås in hela bostaden!
ErikAndersson skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Jag hörde från tillförlitligt håll att denna mirakelsalva var ett bilvårdsmedel! Förmodligen något liknande Bosse Bildoktorns kopparpastaDen som har rymligt samvete kan göra stora pengar i denna bransch.
momus skrev:Nån som provat dom där "hifi-mössen" i en läderpåse?
Peter Belt hade nån pryl som kunde behandla vatten på nåt sätt så att stereon lät bra. Det var bara att dricka ett glas behandlat vatten så lät allting mycket bättre.
Doofus skrev:Peter Belt har nytt på gång, nu finns det gem som förhöjer musikupplevelsen !
http://www.pwbelectronics.co.uk/wp-content/uploads/2015/05/PWB-Morphic-Link-Paper-Clips.pdf
We have suggested, ever since,
that the linkage could be examples of what Rupert Sheldrake refers to as
‘morphic resonance’, i.e. that things which exist and are identical are linked by
the energy of ‘morphic resonance’.
ostmaccan skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Kan man använda saffran som dämpmaterial kanske?
ErikAndersson skrev:IngOehman skrev:Är inte guld egentligen alldeles för billigt?
Jag hörde från tillförlitligt håll att denna mirakelsalva var ett bilvårdsmedel! Förmodligen något liknande Bosse Bildoktorns kopparpastaDen som har rymligt samvete kan göra stora pengar i denna bransch.
ErikAndersson skrev:Kopparpasta är egentligen ett mycket bra preparat. Leder ström utmärkt samt förhindrar oxidadion, Kan med fördel användas till spadterminaler för strömbrytare, likriktare mm. Kostar c:a femtiolappen för en tub.
KarlXII skrev:En forummedlem som kanske vill vara anonym, låt oss kalla honom HarryBup*, äger en Shaktisten.
Det är nog bland det värsta i tweaksammanhang jag sett.
"Stenen" är ju inget mineral - det är någon typ av plast. Sicket jävla skit.
En annan konkurrent måste ju vara de där små mässingsskålarna som endast begåvade/utbildade kan placera ut i rummet.
*Hur nämnde HarryBup kommit över stenen är oklart men den används endast som skämtartikel
2-ch skrev:Om jag förstod den anonyme ägaren "HarryBup" rätt så laddas den av närheten till musiken.
Eller om det var stereon där var hans uttalande faktiskt lite svävande, nästan flummigt.
Den var helt enkelt urladdad när vi var där. Jämför med ett urladdat batteri, det fungerar inte.
Idag är den säkert fulladdad och på eller aktiverad eller vad man nu ska säga.
Personligen blev jag chockad av att shaktisten visade sig inte alls vara någon sten!