Moderator: Redaktörer
Johannes skrev:Tror inte det är 10 tum igentligen heller i Canton ser ut att vara 9tum
Johannes skrev:Dom har fortfarande kvar sin burkighet.
Jag skulle vilja mätt dom med min umik och i rew .
På vilket sätt ska dom mätas? I hörnet mitt i rummet 1m eller 4 sweet spot? ?
Detta hårda jag upplever borde synas.
Det som är åtgärdad
1. Lagt lite extra dämp matrial mot vägg
2. Löda loss högpass filtret från långpass filtret
3. Prövat olika avstämning nu med ca 27hz
Allt detta resultera i viss mån skillnad. Men felet ligger högre upp i frekvensgången. Skulle säga 70hz kanske en vild gissning. Basen är en smula burkighet och hård i basen lite 4kantig pa bas aktig
Jag tror felet är i själva basen .
Har tagit fram några kandidater.
Men det är mkt frågetecken på just det viktiga känsligheten.
Vad stämmer?
Att dessa Canton har hyfsat hög känslighet råder inga tvivel om. Stooor skillnad mot mina diy seas L18
Sänks med flera många db när jag byter mellan Canton och dom.
Är rädd för misslyckas med detta projekt.
Finns det verkligen inget sätt att dämpa nivån på mellan register och diskant ?
Även om jag köper en bas med 88db känslighet. Så kan ju bas filtret s spole ta bort nån några db till. ?
Så stämmer det ändå inte.
Var kan jag mäta upp Canton basen ? Är bredd på göra detta. Vill få detta att funka
Johannes skrev:Har dock prövat o spela högt med samma test musik som dynaudio dema sina nya stativare på hifi mässan 2016 och herrejösses vad dom kan spela högt med bibehållen pondus .
Blev imponerad
Johannes skrev:Dessa scanspeak är såpass billiga att jag skulle kunna tänka mej att ha dom som test i detta
Dom passar typ rakt av i lådan bef . Och bas filtret tar jag ur och sparar samt Canton bas.
Sen prövar jag ett std skolan filter för att ha nånting att utgå från med scanspeak elementet tex
Låter det apa så får man kolla om det går att fixa i filtert och skulle det nu vara omöjligt att få till ett bad element byte i mina Canton så sätter jag tebax Canton karat basen med dess lågpass filter.
Sen är dom Orginal igen.
Är ni med ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster