Nagrania skrev:Jag har ju själv bl.a ett par 2,5 vägs golvare och jag har funderat på hur jag ska kunna köra dom med aktiv delning. Är det någon som kan komma med ett förslag på det.
Behringer Ultradrive, är ett mer prisvärt alternativ, för att få fusständig frihet att utforma delningen mellan elementen.
Själv har jag en MTM hybrid, som inte liknar något annat, vare sig utseendemässigt eller delningsmässigt.
Jag har en JBL 2235H bas som delas Bessel 12dB/okt (LP) och går från 23Hz till 1000Hz, en 2123H också Bessel 12dB/okt till 1000Hz (LP) men går inte lägre än till 100Hz c:a, mellanregisterdriver 2441J också Bessel 12dB/okt (HP), där ovanför en 075'a som delas Butterworth 6dB/okt vid 20kHz (LP)!!! Det där med att dela 075'an med 6dB, vid 20kHz, är ett gammalt Septon trix, som funkar kanon för att möta en JBL 2" driver, som ju har en liten puckel upp till c:a 8kHz.
Jag vet, det verkar tossigt, men det funkar otroligt bra och ljudbilden är så holografisk och fokuserad som den kan bli.
Vad jag ville ha sagt, är att med ett aktivt digitalt delningsfilter, kan man experimentera fram vad som helst nästan och att labba fram det här resultatet med passiva filter,... GLÖM DET!
/Rolle