Rydberg skrev:Mayro> Hur ligger referensnivån här då enligt dig?
Inte direkt min sak att bedömma i text eller åsikt ens. tyvärr
Jag ville enbart få lite svar. Vilket jag fått.
Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Mayro> Hur ligger referensnivån här då enligt dig?
Mayro skrev:
Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Sanny_X skrev:Mayro skrev:
Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Mayro, att du är en så slug rackare. Vad har du fått för bild av forumet?
Har du kommit fram till en "vag men tydlig" analys?
I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
adagio skrev:I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
Kan någon bevisa vad de hört där, eller är det bara under influens av personer som är skickliga på att prata om sin egen ljudfilosofis förträflighet som man tycker att ljudet står över allt annat. Jag har inte varit där och kommer nog inte våga mig dit.
Har hört piP, pi60 på andra ställen och de låter riktigt bra. Dock långt ifrån det bästa som jag hört, enl mina egna subjektiva preferenser, dessutom tilltalar designen (eller avsaknaden av densamma) inte mig det minsta.
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt.
adagio skrev:Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare.
Mayro skrev:ni uppvisar klara svagheter i att förstå topic.
Mayro skrev:Denna tråden tillsammans med dom andra har gett mig en vag men tydlig "bild" av hur "man" ser på saker o ting.
Mayro skrev:Jag har ingen agenda varken nu eller senare..
Haakan_W skrev:jag kan säga att jag är helt oberörd av iös snack...å det låter väldigt bra i källaren...
Almen skrev:Ah, vi är genomskådade som bluffar allihop. Klarsynt, adagio! Sådan skärpa i kritiken, dessa fräscha åsikter som så tydligt avslöjar hela Faktiskt-falsariet.
Jag antar att det betyder att vi inte kommer att se dig mer här, då?
Jag tolkade "ni" som "ni som har varit i IÖ:s källare och tyckte att det var det bästa ni hört". Jag är en av dem. Du skriver att jag tycker det bara för att konstruktören har övertygat mig med säljsnack och kallar mig enkelspårig.adagio skrev:Jag tror att han kan "sälja" in hela sitt tänk utan att ni märker hur influerade ni är.
Jag ifrågasätter inte hans kunnade utan er insikt i hur pass enkelspåriga erat resonemang har blivit. Med ni menar jag inte några särskilda individer utan den falang av forummedlmmar som resonerar på detta sätt i varierande grad.
...
det är inget personligt utan bara en åsikt om den enkelspårighet som råder på Faktums PKåsikter.
I Lindros eller IÖs källare, he he. Det låter lite suspekt.
Kan någon bevisa vad de hört där, eller är det bara under influens av personer som är skickliga på att prata om sin egen ljudfilosofis förträflighet som man tycker att ljudet står över allt annat. Jag har inte varit där och kommer nog inte våga mig dit.
Har hört piP, pi60 på andra ställen och de låter riktigt bra. Dock långt ifrån det bästa som jag hört, enl mina egna subjektiva preferenser, dessutom tilltalar designen (eller avsaknaden av densamma) inte mig det minsta.
Det verkar som om alla som kommer ifrån "källaren" genomgått en metamorfas eller programering, låter lite läskigt. Att förlora sin egen åsikt eller preferens om ljudideal och tala med samma termer som övriga Ino-ägare. Det är som om alla använder exakt samma ord och fraser eller hänvisar till citat av IÖ så fort man står för en annan åsikt.
Jag är inte tveksam till att det förmodligen låter jättebra i hans källare (tycker ändå det är ett lite kul utryck) en högtalare som är konstruerad enl hans principer i ett rum optimerat för dessa högtalare det är klart det låter bra.
Att någon lämnas oberörd av en kunnig och trevlig person efter att ha hört en ovanligt lyckad session anser jag vara rent BS.
IÖ verkar vara både och, men han uppvisar också en agressiv och otrevlig sida när någon ifråga sätter hans resonemang. Jag tror att han kan "sälja" in hela sitt tänk utan att ni märker hur influerade ni är.
Jag ifrågasätter inte hans kunnade utan er insikt i hur pass enkelspåriga erat resonemang har blivit. Med ni menar jag inte några särskilda individer utan den falang av forummedlmmar som resonerar på detta sätt i varierande grad. Alla är säkert trevliga prickar hela högen, jag känner ju dig rydberg, lite i allafall, så det är inget personligt utan bara en åsikt om den enkelspårighet som råder på Faktums PKåsikter. Det är inte högt i tak om man ifrågasätter direkt.
Personangrepp och smädelser, precis som Mayro beskriver, är en del av kulturen på Faktum om någon står för en kontroversiell åsikt.
Man läser som man vill, jag vill att du läser mitt inlägg igen eftersom du tydligen missuppfattat hela andemeningen.
Återigen denna aggresivitet, usch. "Tyck som majoriteten eller dra!"
Bluffar, inte alls. Jag uppskattar inos högtalare, de är en god musikåtergivare även om de har svårt att "nå fram" till just mig.
Jag tror IÖ är kunnig men framför allt duktig på att framhålla sina teorier, som alla tillverkare står han för sina produkter och tjänar pengar på att folk köper. Ja för förutom elementen kostar inte hans högtalare många kronor i fråga om delningsfilterkomponenter, lådor, internkablage, polskruvar och basreflexrör, han tjänar precis som alla tillverkare pengar på sin produkt. Det är inget fel och ingen bluff oavsett märke på produkten.
Att "falangen" är en samling "bluffar" anser och skriver jag inte bara att den i sin alvarligaste form precis som du står för en auktoritär och förnedrande attityd.
Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Det finns gradskilnader i "falangen", trist benämning, från de vanliga normala hifinördar vi alla är med olika åsikter till de lite mer hardcore objektivister ofta med goda kunskaper vidare till SA-killarna, hånarna, smädarna.
Att anse sig vara förmer än andra, att göra sig lustig på andras intressen/hobbies och dessutom påstå att ett fåtal utvalda märken och filosofier är de enda rätta är en trist inställning som angränsar till nazism och faschism, dock långt ifrån så alvarligt eftersom detta endast är en hobby.
Om du tror att du inte kommer se mig här mer så tror du fel jag kommer med ojämna mellanrum dyka upp i någon debatt när jag tycker att det behövs lite motvikt eller sympati från den ena eller andra synvinkeln.
dimitri skrev:De som har hängt med här ett tag kan nämna flera olika högtlare (ej Ino) som IÖ tycker låter bra. Han är inte bara ett objekt, han är ett subjekt också.
adagio skrev:Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Jax skrev:adagio skrev:Jag tror att de som läser det här utan att vara en del av denna åsiktsfaschism har lätt att se vad jag menar.
Jag tycker det är trist att man inte längre kan uttrycka sina åsikter här utan att bli placerad i en "fascistoid falang" bara för att ens åsikter råkar vara samma som IÖs.
adagio skrev:dimitri skrev:De som har hängt med här ett tag kan nämna flera olika högtlare (ej Ino) som IÖ tycker låter bra. Han är inte bara ett objekt, han är ett subjekt också.
Det är mer intressant vad du/ och alla andra tycker än vad som IÖ tycker är bra märken.
Om jag tycker att SF låter bra så vad spelar det för roll vilka övriga märken Franco Serblin tycker är bra? Förstår du hur jag menar?
adagio skrev:Ledsen att du tolkar det så, det var inte meningen, åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna.
adagio skrev: åsiktsfaschismen som jag menar är den likriktning samt fördömandet av andras åsikter och dessutom tendensen att håna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster