Jag drömmer om en SME 3009 till min Thorens-spelare. Inte för att det är världens bästa arm kanske, men för att den gör en TD-150 till en fulländad vintage-skönhet.
Sen drömmer jag om snygga och stadiga stativ till mina Neat Petite III som vill ha något rejält under sig för att blomma ut ordentligt. Alla stativ är så fula. Mina drömstativ är tillverkade av rosewood och otroligt tunga, fyllda med bly eller något ditåt.
Drömmer om ett par Magnepan 3.6 med 2 B&W subbar AW850 i botten.
Detta drivet av McIntosh förstärkeri.
En anständig Dac till CD:n hade inte heller gjort ont.
En bra riaa till skivspelaren hade nog också suttit fint, även om det jag har är bra nog.
Anthony Gallo i all ära men varför betala 30 lök då man kan få ett par fina Canton Ergo 609 för ca 11 000 kr här? Yamaha-receivern kan man ju antingen behålla (och sälja sin Denon 1905) eller sälja i obruten förpackning... Högtalarna fick ett kanonomdöme i senaste Audio och kostar 15' hos HBB här hemma.
Jag drömmer om en projektor, MEN jag tänker inte köpa nån, förrän glödlampan kostar som en lampa till over-head projektorn, inte drar mer ström än en TV och inte heller kostar mer än en ordinär TV.
Det finns ju heller inga bra skäl till varför det ska vara så himla dyrt att köpa och äga en projje.
Jag sällar mig till dom som drömmer om ett dedikerat lyssningsrum så man kan spela musik när man vill. Ett par pi60 kan jag tänka mig oxå trots att jag är rätt nöjd med nuvarande grejer.
Jag tycker om smått - små rörsteg, små högtalare ...
Jag skulle vilja ha, antingen ett USB-interface med D/A-omvandlare som man sätter i stärkarlådan och bara sätter ner MP3-spelaren, eller en kortläsrae med D/A så man kunde köra med SD-kort.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet. Bo Rothstein, professor i statsvetenskap