Förförstärkare med DAC osv

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare

Förförstärkare med DAC osv

Inläggav Zzombie » 2017-01-19 21:58

Säker lite halvseriöst efter en förförstärkare med MC-ingång, en-två bandspelarslingor, DAC med ett par ingångar (och varför inte även en streamer), tonkontroller och fjärr till ett rimligt pris.
Svart och med lägre front. Prisklass runt 10-25 000 riksdaler.
Några förslag?

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Re: Förförstärkare med DAC osv

Inläggav shifts » 2017-01-20 00:15

Den verkar inte uppfylla riktigt alla dina krav, men Hegels Röst är en någorlunda kandidat. En integrerad förstärkare, men med pre-out. Och med inbyggd DAC.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
ottovonkopp

Inläggav ottovonkopp » 2017-01-20 08:55

Den här uppfyller inte alla dina krav men verkar riktigt kul.

Bild

http://se.yamaha.com/sv/products/audio- ... mode=model

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2017-01-20 12:13

För snart 10 år sedan hade jag en kravlista liknande din, förutom DAC, som jag vill ha separat.
På digitalsidan kommer fortfarande nya interface och protokoll som jag tror att får andrahandsvärdet på en förförstärkare med inbyggd DAC att falla mer än på en separat DAC. Vill man ha den nya funktionen får man antingen skaffa en ny separat DAC och står med en inbyggd DAC till ingen nytta i det för övrigt utmärkta försteget, eller byta hela mot ett nytt med modern DAC till (troligen) betydligt högre kostnad.
Jag ser i princip analoga försteg som färdigutvecklade och som 55+ ville ha ett som räcker resten av (hifi-)livet. Mitt förra började strula bortom räddning efter ca. 25 år.
Min budget var först upp till 25.000 kr, men jag tvingades inse att den inte alls räckte.
Det "billigaste" som uppfyllde eller överträffade min kravlista på samtliga punkter var McIntosh C2300, för nära 60.000 kr så det var bara att bita ihop och betala, trots att det är både stort och svart, som jag lovat mig själv att det inte skulle vara, men
Jag är supernöjd det är mitt bästa (och dyraste) hifi-köp.
Nu är den modellen ersatt av C2500 med inbyggd DAC, men eftersom du vill ha det så missa inte att kolla in
http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=preamplifiers&ProductId=C2600
Hoppsan, här går det undan, C2500 har redan ersatts av C2600. 8O
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Återgå till Köpråd