Aerob skrev:Håller med! Det är inte godtagbart eller försvarbart om du betalat för tjänsten. Har du gett dom ritningar eller mått och skivorna inte är efter måtten så tycker inte jag det är särskilt mycket att diskutera, synd bara att du inte upptäckte det innan du börjat limma. Oavsett så tycker jag inte du ska försöka täta och krångla med det, du kommer alltid ha det gnagande i bakhuvudet huruvida det är tätt eller inte.
Jag upptäckte det innan jag började limma. Lådorna skulle levereras monterade, men när jag skulle hämta de så hade de missat att limma ihop de dubbla bafflarna så det var det jag skulle göra nu. Jag idiot-kontrollerade inte lådorna när jag hämtade dem, utan när jag såg att dessa inte var limmade så kom vi överens om att jag kunde göra det själv. Det är ändå en semesterdag, släphyra och några mils resa för att hämta allt, så det ville jag inte göra två gånger för bara några dubbellimmade skivor. Men nu är det ju som sagt lite mer tokigheter.
Det jag gav dem var ritningarna i tråden, där varje sida är namngiven och sedan en sådan här materiallista:
De skivor som behöver kapas till är följande (förutsatt att materialet är exakt 19mm):
Låda 1, 790x540x360:
Undersida: 790x360
Ovansida: 790x360
Front: 790x502
Bak: 790x502
Höger: 322x502
Vänster: 322x502
Baffel: 400x502
Stag1: 322x502 hål: 4st 116x206, 30mm ram
Stag2: 322x502 hål: 4st 116x206, 30mm ramAerob skrev:Förresten, när jag tittar på bilden så förstår jag inte helt hur det kan ha blivit som det blev! Är det så att det är stagen som är för höga så att locket inte går ner, eller vad är det egentligen som håller emot? För långa centrumtappar?
Jag förstår det inte heller. När jag gjorde ritningen gjorde jag den så enkel som möjligt monterings- och kapmässigt för att jag inte visste då om jag skulle göra den själv.
Så tanken är ju att man tar bottenskivan, sågar alla stående skivor lika stora på höjden, och då borde ytan som man lägger "locket" på vara slät.
Men på något vis verkar man först ha limmat ihop alla sidorna som ett ihåligt ramverk, sedan försökt få dit dem på bottenskivan. Men då har man inte fått sidorna att hamna exakt i liv. Kan också vara hålen för pluggarna som man råkat göra för grunda.