Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Låna en annan dator och ta en ny testlicens?
DVD-ai skrev:Spännande, har du kommit någonstans ?!
Hur går det ?
Är du klar snart ?!?!
Alexi skrev:- Hur ska jag dra internt kablage ut från isobarik-cylindern? Borrat hål och kabel + silikon eller labbkontakter monterade på cylindern.
Hade nästan glömt dessa råd om extra passivt LP-filter på främre basarna och dämpning i isobarik kaviteten. Detta måste jag utreda vidare!IngOehman skrev:Alexi skrev:IngOehman skrev:jag skulle välja magnet mot magnet.
Den lösningen hade jag förkastat eftersom det gav störst kavitet mellan basarna dvs. minst 246 mm och kräver att lådorna blir större.
Njae, 22,5 cm är lämpligt ID för ett förbindande rör, och magneterna kan man fördel ligga mycket nära varandra (en fästkudde emellan är bra). Men det bästa är ju att YD blir bara lite mera än så eftersom ett rör är så starkt att det kan göras väldigt tunt. Även den cirkulera formen hjälper till att hålla volymen nere. Att båda magneterna finns däremellan sänker volymen ytterligare.
En klurig grej när man gör sådana kopplingar, är att det faktiskt kan vara fördelaktigt att ha ett extra passivt LP-filter på den främre basen! Och det finns ett väldigt klurigt sätt att realisera det.Alexi skrev:Men förutom det ser jag flera fördelar. Ska rita lite och se hur det skulle bli.Nattlorden skrev:Blir det odämpad isobarik, eller Linn-variant med flödesmotstånd mellan ?
Bra fråga! Jag är väldigt skeptisk till vad för nytta dämpning i den kaviteten ska kunna göra för nytta.
Viss dämpning är faktiskt bra, men tricket är att dämpa utan att skapa flödesmotstånd. Även det är klart görligt.
Vh, iö
Alexi skrev:Vad tror ni om plåtskurv TORX 4,2 x 19 mm, svartkromaterad. För att fästa elementen? Jag behöver ju 96 st.![]()
[ Bild ]
Eller kanske 3,5 x 16 mm räcker...
Alexi skrev:Tack för bilden! Vart är den ifrån?
Ska mäta hur stor skalle det kan vara när jag kommer hem, men hålen är 5 mm och försänkningen 3,5 mm. på högsta punkten.
Emanuelgbg skrev:Men inte ska du köra med Peerless SLS va?
Oj, låter väldigt kort.Alexi skrev:Eller kanske 3,5 x 16 mm räcker...
Michael skrev:Oj, låter väldigt kort.Alexi skrev:Eller kanske 3,5 x 16 mm räcker...
Förborra! Helst helt rakt (pelarborrmaskin). Eventuellt kan du göra en mall och då går det ju bra med mindre maskin, om du nu borrar efter bygge av lådor. Prova ut borrdiameter i förväg på en spillbit.
//Michael
-Palle- skrev:http://www.hifikit.se/tillbehor/skruv/insexskruv
Johan_Lindroos skrev:Plåtskruv är inte bra tycker jag. De har ofta för tjock innerdiameter och för lite gänga.
MagnusÖstberg skrev:Johan_Lindroos skrev:Plåtskruv är inte bra tycker jag. De har ofta för tjock innerdiameter och för lite gänga.
+100
Michael skrev:Alexi skrev:Eller kanske 3,5 x 16 mm räcker...
Helst helt rakt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster