Tackar för fler inputs!
Jag nämnde det inte tidigare (kanske dumt men gjort är gjort), men jag har googlat för att försöka få en prisbild, dock utan att ha lyckat speciellt bra.
Dessa kablar är förhållandevis ovanliga och därmed ganska sällan ute till försäljning verkar det som.
Problemet är att MIT hade ett antal olika "varianter" av "Terminator" i form av olika generationer, olika utförande med olika "siffror" och singel-/bi-wire samt olika längder, och att hitta just den jag har är svårt...
Jag har sett att "ungefär" samma kablar (kan skilja genom att vara av annan generation, annan längd eller annan hårdvara/version i boxarna) ligger mellan dryga 100 USD och upp mot 250 USD och då gällande priser i olika annonsforum, handlare och e-bay etc. - kort och gott sådant som kommer fram av en normal "googling".
Såg också att Rehifi just nu har en "liknande" Terminator-variant av kabeln till salu för 1900 kr.
Nypriset låg väl runt 2500-3000 kr om jag minns rätt, men det var ju ett antal år sedan nu så jag kan ha fel data i minnesbanken.
Dessutom är väl nypriset egentligen inte så intressant, frågan är som sagt vad de är värda nu.
Alexis inlägg var väl tyvärr föga upplysande avseende min frågeställning (om man bortser från rådet att googla priset) och det var också därför jag önskade att diskussioner rörande ljudkvaliteten hos olika kablar i allmänhet och dessa kablar i synnerhet vänligen förs i en separat tråd för att inte värderingsfrågan skall spåra ur!
Kablarna låter ju som de låter (vilket iofs kan påverkas av i vilken konfiguration av förstärkare/slutsteg och högtalare de används till) och "ljudet" är i grunden en smakfråga "där var och en blir salig på sin religion" - det är prisfrågan jag är ute efter i tråden och då främst vad dessa kablar verkligen kan säljas för, eftersom de skall avyttras i brist på behov av dem.
Jag la tråden i Köpråds-kategorin för att den var "minst fel" i mina ögon, men forums-administratör får gärna flytta den till en bättre del av forumet om så är lämpligt.
Om någon vänlig person har tips på vart man lämpligen annonserar ut begagnade högtalarkablar, tar jag tacksamt mot tips om det också!
Hifi-torget och Hifi-magasinet har jag redan hittat, likaså Blocket och Tradera.