Moderator: Redaktörer
data_foggen skrev:Cult of Luna med Julie Christmas. DeBaser Medis. 2/11 -16.
Fullsatt och fantastiskt bra konsert. Julie:s röst är väldigt häftig till CoL:s framförande.
Än en gång, DeBaser Medis är en fantastisk lokal att uppleva konserter i.
//H
data_foggen skrev:Cult of Luna med Julie Christmas. DeBaser Medis. 2/11 -16.
Fullsatt och fantastiskt bra konsert. Julie:s röst är väldigt häftig till CoL:s framförande.
//H
HenrikTornquist skrev:data_foggen skrev:Cult of Luna med Julie Christmas. DeBaser Medis. 2/11 -16.
//H
Håller med om lokalen. Skulle inte den slå igen?
Dartman skrev:HenrikTornquist skrev:data_foggen skrev:Cult of Luna med Julie Christmas. DeBaser Medis. 2/11 -16.
//H
Håller med om lokalen. Skulle inte den slå igen?
andershelin skrev:Jean-Michel Jarre, Hovet, igår lördag.
Tycker han gjorde en bra konsert. Helt nöjd!
Dartman skrev:Synd på Debaser Medis, riktigt bra lokal.
On topic var jag på Opeth på Globenannexet igår. Riktigt bra konsert även om den drogs ner något av ett lite för långt mellanparti med softare låtar. Väldigt kul att de spelade material från hela karriären snarare än att ha fullt fokus på senaste skivan. Ljudet var från början suveränt, det höll i sig en och en halv låt, sen höjde ljudmakaren och därmed blev allt lite grötigare. En klar fyra i alla fall!
/Jonas
Dartman skrev:p.g.lost på Arbis i Norrköping. Riktigt jävla bra.
Dartman skrev:p.g.lost på Arbis i Norrköping. Riktigt jävla bra.
Var du där TCM?
/Jonas
BORIS skrev:Dartman skrev:p.g.lost på Arbis i Norrköping. Riktigt jävla bra.
Var du där TCM?
/Jonas
Wp Dartman!
Visst kommer grabbarna i pg.lost från Norrköping, eller trakterna däromkring iaf?
Brukar finnas förutsättning för något extra när ett band “kommer hem“ som om både band och publik anar att det kan bli något extra redan på förhand,
och sedan gör allt för att det ska bli så.
/BORIS
som gärna varit där
Dartman skrev:BORIS skrev:Dartman skrev:p.g.lost på Arbis i Norrköping. Riktigt jävla bra.
Var du där TCM?
/Jonas
Wp Dartman!
Visst kommer grabbarna i pg.lost från Norrköping, eller trakterna däromkring iaf?
Brukar finnas förutsättning för något extra när ett band “kommer hem“ som om både band och publik anar att det kan bli något extra redan på förhand,
och sedan gör allt för att det ska bli så.
/BORIS
som gärna varit där
Visst är de från trakten, och visst var det en speciell känsla över hela kvällen. Första två låtarna kom med en våldsam satsning, det tillhör det bättre jag upplevt live på många år. Sedan dämpades det något, utan att för den skull bli tråkigt. Avslutningen var med två gästmusiker, låten drog ut lääänge, och ljudvolymen gick upp och upp. Ljudet på konserten var mycket bra, jag såg hela utan öronproppar. Jag skulle ha föredraget ett något renare basljud, men förstår varför soundet var som det var. En fin lokal prägel var också att bakom oss stod basistens mor.![]()
Spelningen får fem av fem från Dartman, och jag kan inte nog rekommendera att se bandet om man har chansen.
/Jonas
idea skrev:D.T på Partille Arena
Först nummren var KATASTROF så jävla dåligt ljud och spelning att man misstänker att de missat soundchecken och körde den som intro. Funderade allvarligt på att gå! Men efter att jag stoppat in proppar i öronen och de hittat in på musiken så började de styra upp skutan och sedan var det hög klass på den instrumentala biten. Som vanligt så försöker ljudtekniken spela högre än vad anläggningen klarar med följd att sången inte får plats i mixen. Dessutom så känns det som James LaBrie dagar som sångare nått sitt bäst före datum, men instrumentalt var det leverans på högsta nivå - så jävla bra!
Användare som besöker denna kategori: HakanC och 21 gäster