I förbindelse med framtida flytt "behöver" jag en ny hajfaj-anläggning. Min före detta anläggning avyttrades i förbindelse med tidigare flytt, och någon ny har inte införskaffats, men nu börjar det klia i öronen. Det jag skulle behöva lite hjälp med är att välja högtalare. Bokhylla/stativ att eventuellt kombinera med sub om behovet uppstår. Budget, maximalt 10000 kr. Gärna mindre. Jag har kollat på Guru Junior+ och var väldigt nära att köpa olyssnat, men nu verkar priserna ha justerats lite för mycket uppåt för min smak, så jag tvekar. Jag har så klart även övervägt piP, men jag är rädd att de ska vara bortkastade på mig och min musiksmak. Andra alternativ jag har övervägt är alltifrån JBL till Klipsch till Elac, men ingenting känns riktigt rätt. Det jag önskar är egentligen snarare vad jag skulle vilja kalla spelglädje hellre än ofärgat finljud. Jag lyssnar i princip uteslutande på gitarrbaserad musik från 70-talet och framåt, och gillar när det låter ganska fett. Gåshud är ett måste. Begagnat inga problem, däremot måste de tyvärr vara vita...
Fire away!
EDIT: bifogar planlösning.