Både bland audiofiler och proffsfolk så leveras det gott om påståenden som visar att de inte ens förstår begreppet återgivning. Man finner även att olika människor inom dessa två grupper kan ha väsensskilda uppfattningar om vad som är bäst. Så blir det när de tycker oberoende av varandra - eftersom nästan alla utvärderar på (för utredande av transparens) olämpliga sätt.
Jag är därför i princip helt ointresserad av vad folk berättar att de tycker/tror.
Även vad jag tror är ointressant, bara så ingen tror jag menar något annat.
- - -
Det är dessutom vanligt att det går trender (folk bildar sig uppfattningar beroende av varandra) i sådana här saker - just för att så många tror att det många tycker måste vara sant (majoritetstro)...
Skickligt marknadsförda saker kan därför skapa laviner - kristisk massa uppnås med reklam (så många övertygas att det verkar som om många är överens, vilket gör att fler blir troende...), och sen skenar populariteten lavinartat, eftersom kvaliteten blivit en "sanning".
Det kan "drabba" goda produkter och det kan "drabba" rent junk. Därför är det ingen bra ide att tro något baserat på att många verkar tro det. Hur många som tror eller tycker något berättar ofta om många saker i komplex samverkan. Själva objektets egenskaper behöver inte vara väsentligt inblandat dock.
Skippa all tro på aukoriteter, på tumregler och på majoriteten.
Undersök själv eller utgå ifrån undersökningar som du själv förstår (inte bara tror) att de måste vara vettigt gjorda.
Vh, iö