Upprop DIY-träff Jönköping-Linköping regionen

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

borttagen_1

Upprop DIY-träff Jönköping-Linköping regionen

Inläggav borttagen_1 » 2017-02-05 19:12

Med den mycket inspirerande minimässan som anordnades i Jönköping 2015 i minne, undrar jag om inte är fler som känner att det hade varit hur trevligt som helst om några hängivna kunde få till en upprepning före sommarn?
Samma ämne har dryftats på Hififorum nån vecka nu men det har inte kommit upp några konkreta eldsjälar. Jag och några likasinnade har ett uppslag om en lokal i Eksjö, men behövs fler alternativ, så kom med lite uppslag vetja

Användarvisningsbild
nuffe

Re: Upprop DIY-träff Jönköping-Linköping regionen

Inläggav nuffe » 2017-02-06 00:00

Vore mycket trevligt.

Henrik

Användarvisningsbild
Emanuelgbg

Inläggav Emanuelgbg » 2017-02-06 09:18

Ja, kul! Har försökt tänka på lokal men jag går just nu bet på den uppgiften. Hålls träffen i södra delen av Sverige kan jag dock ställa ut "quick n dirty" MJK OB samt ett par Troels stativare (ska bara bygga om dem först).

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2017-02-06 13:06

Passande lokaler är ett hinder för många audioträffar. Hade en sådan funnits kunde vi kört träffar mera regelbundet. Det skulle vara bra att ha något fast som man kan återvända till och även inreda för möjlighet till lite bättre återgivning. Bygdelokaler är ofta alldeles för kala och svåra att få vettigt ljud i. En trave mattor och stoppade möbler är en bra början.

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2017-02-06 18:44

Jag kanske kan fixa i Lerum. Dergårdens gymnsieskola borde gå att hyra en fredagkväll till lördagkväll, frun jobbar där.

Men då hoppas jag att någon ställer upp o hjäper till, jag kan inte dra hela lasset själv. Gärna någon som har arrat diy mässor innan.

Henrik

PS rummen är då skolsalar, en del med ljudbafflar installerade. Alla har bänkar och stolar.

Doofus

Inläggav Doofus » 2017-02-07 16:51

Jag har många gånger reagerat på hur trevlig akustiken är i våra lokaler, det är boklager med hyllor fulla med böcker längs väggar och akustiktak på övervåningen. Flyttar man runt lite pallar (tar 1 timme) så har man gott om plats att ha en liten Diy mässa.

Dock är det i Örebro beläget, mycket centralt.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
hi_pot

Inläggav hi_pot » 2017-02-07 17:13

Doofus skrev:Jag har många gånger reagerat på hur trevlig akustiken är i våra lokaler, det är boklager med hyllor fulla med böcker längs väggar och akustiktak på övervåningen. Flyttar man runt lite pallar (tar 1 timme) så har man gott om plats att ha en liten Diy mässa.

Skulle säkert kunna hjälpa dig i så fall eftersom jag också bor i Örebro. :D

Doofus

Inläggav Doofus » 2017-02-07 17:26

hi_pot skrev:
Doofus skrev:Jag har många gånger reagerat på hur trevlig akustiken är i våra lokaler, det är boklager med hyllor fulla med böcker längs väggar och akustiktak på övervåningen. Flyttar man runt lite pallar (tar 1 timme) så har man gott om plats att ha en liten Diy mässa.

Det vore en bra idé, om det nu bara passar med Örebro istället för jönköping-linköping regionen.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
hi_pot

Inläggav hi_pot » 2017-02-07 17:27

Doofus skrev:
hi_pot skrev:

Det vore en bra idé, om det nu bara passar med Örebro istället för jönköping-linköping regionen.

Känner en till medlem i Örebro som kanske kan hjälpa till om vi har tur. Vem vet?

Användarvisningsbild
nuffe

Inläggav nuffe » 2017-06-01 21:14

Bump.....

Hur går det??

Henrik

Återgå till DIY-forum