TORSSON

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BIL

TORSSON

Inläggav BIL » 2017-02-01 14:57

Alltid aktuella TORSSON på Stora Teatern, Göteborg, 31/3. Hur skall det gå, bara sittplatser? Nåväl jag, frun, barn och barnbarn skall gå dit och ha kul. Det är bara farsan (91 år) som jag missade att fråga. Vi är fyra generationer av TORSSON fans.

Användarvisningsbild
Jonas

Re: TORSSON

Inläggav Jonas » 2017-02-01 19:54

BIL skrev:Alltid aktuella TORSSON på Stora Teatern, Göteborg, 31/3. Hur skall det gå, bara sittplatser? Nåväl jag, frun, barn och barnbarn skall gå dit och ha kul. Det är bara farsan (91 år) som jag missade att fråga. Vi är fyra generationer av TORSSON fans.

Kul :)
Läste i senaste Hifi&Musik om boken "Torsson", tog fram och spelade albumet "Att kunna men inte vilja" . Fortfarande kul att lyssna på :D

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2017-02-07 01:01

Måste sett Torsson live över 10ggr. Har alltid uppskattat deras underfundiga texter med intressanta ord såsom bifurkation, tektonisk sprickbildning och konterfej. Att jag har en fäbless för Klippanband i stort gör inte bandet mindre intressant.

Nu var det rätt många år sedan senast men jag vill minnas att senaste konserten var en av de bästa uppsättningarna jag hört. Riktigt tajta!

Tror förresten jag har allt de givit ut på vinyl. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2017-02-08 22:19

Jonas skrev:
BIL skrev:Alltid aktuella TORSSON på Stora Teatern, Göteborg, 31/3. Hur skall det gå, bara sittplatser? Nåväl jag, frun, barn och barnbarn skall gå dit och ha kul. Det är bara farsan (91 år) som jag missade att fråga. Vi är fyra generationer av TORSSON fans.

Kul :)
Läste i senaste Hifi&Musik om boken "Torsson", tog fram och spelade albumet "Att kunna men inte vilja" . Fortfarande kul att lyssna på :D

Jag har sett dem otaliga gånger, minns speciellt en gång på kåren i Jönköping, där jag var inbjuden (av kårordföranden) till en sittning innan konserten, jag frågade Bo, om inte "Assar höll ett tal" var självupplevt, det känns så autentiskt när man hör låten, och mycket riktigt allt hade hänt :)

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Återgå till Musikstugan