Moderator: Redaktörer
paa skrev:Jag vill återigen påpeka att ett lager med 1 mm dämplim inte blir 1 mm tjockt när det torkat, utan snarare 0.1 mm!
Dvs att två skivor på 10 mm med dämplim mellan i praktiken blir ca 20 mm tjockt.
Adhoc skrev:Ja, bilden visar en "kränga-på-packning". Det kan vara den billigaste lösningen produktions- och tidsmässigt och även OK i övrigt men inte nödvändigtvis den bästa tekniskt.
MagnusÖstberg skrev:Adhoc skrev:Ja, bilden visar en "kränga-på-packning". Det kan vara den billigaste lösningen produktions- och tidsmässigt och även OK i övrigt men inte nödvändigtvis den bästa tekniskt.
Håller med, skulle valt en bättre lösning när man kan. Kostar ju inte en krona i sammanhanget.
Fjonkalicious skrev:Jag hade föredragit om lådan hade slutat sin runda form i citkelformen. Nu slutar cirkelformen och därefter fortsätter lite rak fram till baffeln.
paa skrev:Spårad MDF, som går lätt att böja över spanten, kan man hitta i tjocklekarna 6 mm och 9 mm. Jag tror 9 mm är vanligast förekommande.
Kraniet skrev:Sen ang spårad skiva. Du får ju ingen speciell effekt av den böjda formen när du använder spårad mdf. Den extra styvheten från böjningen kommer ju av att du faktiskt har böjt skivan. Med spårad mdf blir det ju mer en kosmetisk effekt snarare än något annat. Inte helt utan mening det heller men det kan vara bra att ha koll på skillnaden.
Fjonkalicious skrev:Jag hade föredragit om lådan hade slutat sin runda form i citkelformen. Nu slutar cirkelformen och därefter fortsätter lite rak fram till baffeln.
rajapruk skrev:Nice! Men så vill inte jag ha det, och tur är det, för någonstans där tog mina matte-kunskaper att räkna volym slut
paa skrev:rajapruk skrev:Nice! Men så vill inte jag ha det, och tur är det, för någonstans där tog mina matte-kunskaper att räkna volym slut
OK, men ritar man upp tvärsnittet i CAD så får man direkt ytans storlek därifrån.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 235 gäster