Moderator: Redaktörer
shifts skrev:steveo1234: Jag säger verkligen inte att de är bra, men det är både kul att
upplevelser kan skilja sig så åt, men kanske ännu roligare att en högtalare
kan låta både himmel och pannkaka.
Tyvärr hittar jag inte det där reportaget trots duktiga Googleförsök.
JanBanan skrev:shifts skrev:Tyvärr hittar jag inte det där reportaget trots duktiga Googleförsök.
Här kanske?
KarlXII skrev:Jag har lyssnat på många jättedåliga högtalare.
Jag kommer dock inte ihåg vilken som var sämst, jag tycker inte det finns någon anledning att slösa brainpower på att hålla reda på en sån lista.
I själva verket är det nog så att jag inte ens kommer ihåg de flesta av de som verkligen lät illa. Jag förtränger skiten helt enkelt.
KarlXII skrev:Jag har lyssnat på många jättedåliga högtalare.
Jag kommer dock inte ihåg vilken som var sämst, jag tycker inte det finns någon anledning att slösa brainpower på att hålla reda på en sån lista.
I själva verket är det nog så att jag inte ens kommer ihåg de flesta av de som verkligen lät illa. Jag förtränger skiten helt enkelt.
Zeeall skrev:Knuffar upp den här eminenta tråden.
...
JWS senare högtalare från Genexxa och Proson låter betydligt bättre.
[ Bild ]
Tarzan skrev:Zeeall skrev:Knuffar upp den här eminenta tråden.
...
[ Bild ]
Och jag som skulle säga att de värst jag hört som inte varit små datorhögtalare eller konstigt inställda PA-anläggningar var just ett par genexxa.
PerStromgren skrev:Det sämsta jag hört (som hade ambitioner att låta bra) var en baslåda som en kompis och jag byggde av 9 st 5-tums Philipsbasar (AD5060W) monterade i en sluten låda. Vi tog intryck av Bose 901, men så mycket bas kom det inte ur vår låda...
RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:Det sämsta jag hört (som hade ambitioner att låta bra) var en baslåda som en kompis och jag byggde av 9 st 5-tums Philipsbasar (AD5060W) monterade i en sluten låda. Vi tog intryck av Bose 901, men så mycket bas kom det inte ur vår låda...
Bose 901 kör väl med korrektion för att ge rätt klangbalans?
Zeeall skrev:Knuffar upp den här eminenta tråden.
Briklin DM 400.
Absolut sämsta jag har hört. En bekant köpte en anläggning nyligen med dessa tingestar.
Som tur så följde det med en equaliser för annars hade det inte gått att lyssna på. Bumlig bas (med rejäl inbyggd discopuckel), burkigt mellanregistret, låter som en klockradio, och diskant som är skärande vass och distar vid normal lyssningsvolym.
16mm spånskiva, tunn baffel i guten plast och vad som verkar vara masonit bakstycke. Tror dom är tillverkade av JWS i Falkenberg.
[ Bild ]
sladdbarn skrev:Zeeall skrev:Knuffar upp den här eminenta tråden.
Briklin DM 400.
Absolut sämsta jag har hört. En bekant köpte en anläggning nyligen med dessa tingestar.
Som tur så följde det med en equaliser för annars hade det inte gått att lyssna på. Bumlig bas (med rejäl inbyggd discopuckel), burkigt mellanregistret, låter som en klockradio, och diskant som är skärande vass och distar vid normal lyssningsvolym.
16mm spånskiva, tunn baffel i guten plast och vad som verkar vara masonit bakstycke. Tror dom är tillverkade av JWS i Falkenberg.
[ Bild ]
Mina första högtalare <3
PerStromgren skrev:Det sämsta jag hört (som hade ambitioner att låta bra) var en baslåda som en kompis och jag byggde av 9 st 5-tums Philipsbasar (AD5060W) monterade i en sluten låda. Vi tog intryck av Bose 901, men så mycket bas kom det inte ur vår låda...
Användare som besöker denna kategori: PerCarlin och 12 gäster