bootstrap skrev:Bäst på mässan var nog Dynaudio Contour 20.
De imponerade även på Göteborgsmässan i höstas. Då spelades i ett stort rum 9x12 m och ändå lät det bra.
Moderator: Redaktörer
bootstrap skrev:Bäst på mässan var nog Dynaudio Contour 20.
RogerGustavsson skrev:bootstrap skrev:Bäst på mässan var nog Dynaudio Contour 20.
De imponerade även på Göteborgsmässan i höstas. Då spelades i ett stort rum 9x12 m och ändå lät det bra.
Strmbrg skrev:Jag tycks sällan få ut särskilt mycket av mässbesök. Egentligen oavsett vad mässan handlar om.
Sist jag var på hifimässa morsade jag på Peter Steindl och Bosse Bengtsson. Det var trevligt!
I det stora hela intresserar jag mig inte för produkterna, då det allra mesta är "samma-lika". Musiken är till 99% trist. Får lite känsla av bilstereo-tävling fast utan bilar i många rum.
Ber man att få höra lite orkestermusik, så brukar det i 101 fall av 100 inte leda någon vart.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Jag tycks sällan få ut särskilt mycket av mässbesök. Egentligen oavsett vad mässan handlar om.
Sist jag var på hifimässa morsade jag på Peter Steindl och Bosse Bengtsson. Det var trevligt!
I det stora hela intresserar jag mig inte för produkterna, då det allra mesta är "samma-lika". Musiken är till 99% trist. Får lite känsla av bilstereo-tävling fast utan bilar i många rum.
Ber man att få höra lite orkestermusik, så brukar det i 101 fall av 100 inte leda någon vart.
Om du träffade Bosse på din senaste HiFi-mässa så var det nog ett tag sedan skulle jag tro. Det du och någon annan beskriver känner jag inte alls igen. Musiken var väldigt varierad i de flesta rum jag var i och det gick ofta att få höra det man ville. Det förekom t.o.m större orkesterverk. Kanske dags att masa sig dit och finna att allt inte är som man hör eller tror att det är.
IngOehman skrev:Vivid.
Jag är så dålig på namn men jag var där då snubben med Jazz-skägget spelade musik (ingen Jazz!). Jag vet ju precis vem han är men suger på att komma ihåg vad folk heter.![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:Vivid.
Jag är så dålig på namn men jag var där då snubben med Jazz-skägget spelade musik (ingen Jazz!). Jag vet ju precis vem han är men suger på att komma ihåg vad folk heter.![]()
Vh, iö
genstruktur skrev:Heco Direkt, hur lät det? Varit sugen på att hör dem ett tag.
paa skrev:genstruktur skrev:Heco Direkt, hur lät det? Varit sugen på att hör dem ett tag.
Jag hörde på håll att dom spelade Sofia Karlsson från det rummet, och det verkade låta bra, men när man kom in i rummet så lät det allt annat än bra. Jag har varit med om den besynnerligheten nån gång förr när man spelat kapabla system i små rum. Men jag kan inte dra några logiska slutsatser av detta, det fattas för många pusselbitar.
Panelguy skrev:IngOehman skrev:Vivid.
Vh, iö
Är det möjligtvis Ludwig Swanberg som är "jazzskägget"? Han brukar spela varierad och bra musik och jag hörde att han på en tidigare mässa t.o.m. demat med en "Hemma hos" platta
AndreasArvidsson skrev:...Över till Devalitet med något av mässans mer udda kreationer. I dessa små plastleksaker har de visst tryckt in 4500w och de kunde enligt säljaren spela ned till 14Hz. Med tanke på att de små plastmembranen slog frenetiskt även till popmusik utan en tillstymmelse av infra så hade det förmodligen vart väldigt skoj att se dessa försöka spela infra. De varken lät bra eller såg bra ut i min mening.
AndreasArvidsson skrev:Gato audio lät inte alls dumt, men det spelades också inte jättestarkt i detta rum.
AndreasArvidsson skrev:
Gato audio lät inte alls dumt, men det spelades också inte jättestarkt i detta rum
Focal låter lika trevligt som de ser ut
paa skrev:Annars tyckte jag Marten fått till bra ljud i år, dom hade väl ett av dom bättre rummen plus att dom tagit med extra mycket akustikfix.
Det är väl det rummet, på bottenvåningen, som man demat TAD Referenca One i några gånger under tidigare år, och det har ju också funkat bra där.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster