Nattlorden skrev:Bästa versionen:[ YouTube ]
Den var väl inte speciellt bra? Tom riktigt dålig.
/ B
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Bästa versionen:[ YouTube ]
Den var väl inte speciellt bra? Tom riktigt dålig.
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Inför en Eurovision Song Contest ger EBU de tävlingsländer som är intresserade av att delta i uppgift att välja ut en artist och ett tävlingsbidrag.
Nej. Ett bidrag. Det finns inget som hindrar att man byter artist. Vi var väldigt nära att behöva göra det med "Stad i ljus", här ifrån repetitionen:
låtskrivaren själv - Py Bäckman[ YouTube ]
Här är ett bra exempel på hur mycket artisten betyder. Py, underbar i sig, gör INTE låten rättvisa alls!!
Men det är tufft av Py att gå upp o tävla.
...
petersteindl skrev:Fel låt vann. Tycker jag. I år röstade jag för första gången i mitt liv och Nano fick min röst.
philipbtz skrev:Synd att SVT play inte har bättre kvalitettycker man borde få mer än 720p(sägs det att det är iaf men jag är tveksam) med stereo år 2017. Hade varit kul om man hade kunnat få det i Ultra HD med 5.1-ljud. Eller minst 1080p med 5.1. Men uppmixningen funkade ganska bra i receivern trots allt
Tarzan skrev:philipbtz skrev:Synd att SVT play inte har bättre kvalitettycker man borde få mer än 720p(sägs det att det är iaf men jag är tveksam) med stereo år 2017. Hade varit kul om man hade kunnat få det i Ultra HD med 5.1-ljud. Eller minst 1080p med 5.1. Men uppmixningen funkade ganska bra i receivern trots allt
Jag ser mycket hellre på en bra 720p än en 1080p komprimerad till samma mängd data. Och vid sånnahär sändningar när det är så många som tittar misstänker jag att det är svtplays bandbredd som är flaskhalsen. Till och med en 420p som inte bär några synliga spår av komprimering föredrar jag framför en komprimerad 720p. Lågupplöst går att skala upp ganska snyggt, men biprodukter av komprimering går inte att få bort så lätt.
philipbtz skrev:Tarzan skrev:philipbtz skrev:Synd att SVT play inte har bättre kvalitettycker man borde få mer än 720p(sägs det att det är iaf men jag är tveksam) med stereo år 2017. Hade varit kul om man hade kunnat få det i Ultra HD med 5.1-ljud. Eller minst 1080p med 5.1. Men uppmixningen funkade ganska bra i receivern trots allt
Jag ser mycket hellre på en bra 720p än en 1080p komprimerad till samma mängd data. Och vid sånnahär sändningar när det är så många som tittar misstänker jag att det är svtplays bandbredd som är flaskhalsen. Till och med en 420p som inte bär några synliga spår av komprimering föredrar jag framför en komprimerad 720p. Lågupplöst går att skala upp ganska snyggt, men biprodukter av komprimering går inte att få bort så lätt.
De får öka sin bandbredd. Om jag skall tvingas betala denna tv-avgift så hade det varit kul med lite bättre kvalitet.
Tarzan skrev:philipbtz skrev:Tarzan skrev:Jag ser mycket hellre på en bra 720p än en 1080p komprimerad till samma mängd data. Och vid sånnahär sändningar när det är så många som tittar misstänker jag att det är svtplays bandbredd som är flaskhalsen. Till och med en 420p som inte bär några synliga spår av komprimering föredrar jag framför en komprimerad 720p. Lågupplöst går att skala upp ganska snyggt, men biprodukter av komprimering går inte att få bort så lätt.
De får öka sin bandbredd. Om jag skall tvingas betala denna tv-avgift så hade det varit kul med lite bättre kvalitet.
Som jag förstått det är väl inte enbart användande av svtplay en anledning att betala tv-licens?
petersteindl skrev:Fel låt vann. Tycker jag. I år röstade jag för första gången i mitt liv och Nano fick min röst.
Johan_Lindroos skrev:Jag gillar Robins Bengtssons låt.
Johan_Lindroos skrev:5 mars skrev jag:Johan_Lindroos skrev:Jag gillar Robins Bengtssons låt.
Fuck, rätt låt vann!![]()
Ändrade han till freaking beautiful i finalen eller sjöng han fucking beautiful? Jag såg aldrig finalen.
matssvensson skrev:Freaking
Johan_Lindroos skrev:Men vad sjöng han då? Fucking eller freakin´?
Ska det vara så svårt att svara på?![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster