Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Mest för att möjligheten gavs. Så här i melodifestivaltider kunde jag inte motstå frestelsen att höra Vikingarnas version av "Djingis Khan" vilket jag också har rapporterat i nu spelas-tråden. Det är en riktigt bra och välljudande version med lagom 70-talsfånig text som jag minns från radion när det begav sig. Den bästa dansbandsmusiken är som bekant sådan som låter mer pop än dansband.
Med vänlig hälsning
Pekka
BosseS skrev:Från ett par hundra CD per år inhandlas numera ingenting alls till förmån för spotify, men Pekka hade vänligheten att skicka mig 55 CD idag. Ett LTS-erbjudande med Bach samtliga kantater på BIS kunde inte motstås. Även om allt finns på spottan så är detta något man bara vill ha, man blir som barn på nytt
Almen skrev:Den här är rolig att ha, också:
PekkaJohansson skrev:Rent generellt kan jag hålla med men dansbandsgenren innehåller faktiskt några (få) guldkorn. Vikingarna är i sina bästa stunder välproducerad pop. Jag som gillar dödssånger hade heller inte kunnat glädjas åt Stefan Borschs "Vid en liten fiskehamn" om jag helt hade avvisat dansbandsmusiken. Vi har ju för övrigt tidigare på listan diskuterat Abbas "I do I do I do I do I do" som inte kan beskrivas som annat än dansbandsmusik som framförs av en popgrupp av allra bästa sort.
Med vänlig hälsning
Pekka
petersteindl skrev:Vad sägs om det här? Är det dansband?![]()
Med vänlig hälsning
Peter
PekkaJohansson skrev:petersteindl skrev:Vad sägs om det här? Är det dansband?![]()
Med vänlig hälsning
Peter
Dansant, men inte för ett ögonblick dansband.
Med vänlig hälsning
Pekka
Olle99 skrev:[ Bild ] svår att få tag på , på cd .
petersteindl skrev:PekkaJohansson skrev:Rent generellt kan jag hålla med men dansbandsgenren innehåller faktiskt några (få) guldkorn. Vikingarna är i sina bästa stunder välproducerad pop. Jag som gillar dödssånger hade heller inte kunnat glädjas åt Stefan Borschs "Vid en liten fiskehamn" om jag helt hade avvisat dansbandsmusiken. Vi har ju för övrigt tidigare på listan diskuterat Abbas "I do I do I do I do I do" som inte kan beskrivas som annat än dansbandsmusik som framförs av en popgrupp av allra bästa sort.
Med vänlig hälsning
Pekka
Vad sägs om det här? Är det dansband?
[ YouTube ]
Med vänlig hälsning
Peter
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], jogge och 4 gäster