Moderator: Redaktörer
Thomas_A skrev:Jag vet vad du menar Ingvar, men anser att begreppet "basstöd" ska tolkas utifrån sammanhanget. "Jag behöver mer stöd i basen", kan betyda allt från omplaceringar av högtalare, basmoduler, eq/bas eller lösningar som Ino's basstöd.
Glasmannen skrev:Jag körde tidigare junior med inos profP2 och delningsfilter cr8 det fungerade kanonbra! Tyckte jag.
Pappsen skrev:Glasmannen skrev:Jag körde tidigare junior med inos profP2 och delningsfilter cr8 det fungerade kanonbra! Tyckte jag.
Antar att du inte gör det längre. Nyfiken på anledningen?
Pappsen skrev:
Jo hade ekonomi och plats funnits hade jag nog nappat.
Men finns det inte mindre alternativ? Nu jagar jag inte den perfekta tonkurvan utan helt enkelt bättre tryck i botten. Kravet är att den ska återge det snabbt och inte släpa efter. Några höga volymer är inte tal om.
Elfsberg skrev:Ehhh, två slutna lådor. Vad ska det tjäna till? Lika bra att göra dem portade. Två slutna 8" kommer inte bidra med något helt fantastiskt lyft, inte i jämförelse med den portade konstruktionen.
(Den portade lådan kommer ungefär att motsvara tre st slutna lådor, d v s 2 x 3 = 6 i detta fallet, förutsatt att dimensioneringen av de två olika modulerna är vettiga.)
Mindre alternativ?
Ptja. Portade 6,5":or?
Men du kommer alltså behöva köpa delningsfilter, slutsteg, basar och bygga lådor. Säg 4000 kr, i bästa fall.
Swane skrev:Har ett par vita junior plus som drivs med en Rotel RA-12 (som jag fått ordning på nu).
Kompletterade med just en XTZ 8.17.
Upplever det som en lyckad kombo. Har pluggat högra porten och den är både snabb och riktigt djup för sin storlek. Ganska rejält byggd ändå tycker jag med sina 13kg.
Har däremot i tankarna att skaffa en till 8.17 och även en ip som center.
Eventuellt Profundus P2 i rå MDF och modifiera det yttre till att matcha vita junior.
Tillägger att jag är hifi-junior, men superintresserad!
Trevligt att höra.
Tror nog att jag ska göra ett försök.
Matar min Plus i valnöt med en Quad Vena. Lyckad kombo tycker jag som gillar Quads lite varmare ljud.
Och har man inga tonkontroller får man prova lyfta basen just med en Sub.
Vad är det som ändå får dig till tankarna med Profondus?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster