sportbilsentusiasten skrev:Den blir bättre med inspelning, så döm inte ännu
Som sagt...grattis!
Nu börjar de lossna

Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:Den blir bättre med inspelning, så döm inte ännu
RMA skrev:Har funderat lite på det där med värmen, mina blir bara ljumma fast dom stått på nonstop i flera veckor nu.
Läste en test på 28B3 och dom blev tydligen riktigt varma medan samma person köpte 7B3 monoblock efter testen och dom blev tydligen inte varma och dom motsvarar ju ungefär 14B fast med mer kylyta.
Rydberg har ju 28B, hur varma blir dom? (Om du läser det här).
HolographicAudio™ skrev:AndreasArvidsson skrev:Kontakta bara holographic så är jag säker på att du kan få din pre25 servad. Inte skall du behöva en till volymkontroll.
Stämmer bra det, kontakt oss så tittar vi på din PRE25.
DVD-ai skrev:]
Dom går ju med olika effekter i KlassA också, 14Bsst2(3) går upp till mellan 25-30w i klassA och det är högst av alla Bryston steg som jag fattat det.
RMA skrev:Idag lämnade BDA3;an butiken. Ska bli väldigt intressant att höra den!
4B3 slutsteget är jag väldigt nöjd med, BDA1;an gör sig betydligt bättre med den än med 4BSST:n..
Låter mjukare med 4B3;an.
Återkommer med intryck.
Panelguy skrev:DVD-ai skrev:]
Dom går ju med olika effekter i KlassA också, 14Bsst2(3) går upp till mellan 25-30w i klassA och det är högst av alla Bryston steg som jag fattat det.
Skulle 14 ge mer i klass-A än 7 och 28:orna menar du? Hittar inga uppgifter om det.
Panelguy skrev:DVD-ai skrev:]
Skulle 14 ge mer i klass-A än 7 och 28:orna menar du? Hittar inga uppgifter om det.
RMA skrev:Fick just hem BDA3:an. Återkommer med intryck.
DVD-ai skrev:Panelguy skrev:DVD-ai skrev:]
Jag har läst något om detta, skrivet av James på Bryston, men nu kan jag naturligtvis inte hitta detta...
Jag säger tills vidare inte att det ÄR så, utan att jag jag läst att det är så
Panelguy skrev:DVD-ai skrev:Panelguy skrev:Skulle 14 ge mer i klass-A än 7 och 28:orna menar du? Hittar inga uppgifter om det.
Jag har läst något om detta, skrivet av James på Bryston, men nu kan jag naturligtvis inte hitta detta...
Jag säger tills vidare inte att det ÄR så, utan att jag jag läst att det är så
Tycks vara samma för åtminstone 14/7/28 som jag frågade Tanner om; "The amps stay Class A for about 5% of their power range. "
James
RMA skrev:Hann lyssna lite snabbt på några skivor med BDA3;an kall ur boxen.
Första intrycket är väldigt behagligt öppet och mjukt ljud, väldigt likt 4B3;an i karaktär.
Hittade ett begagnat BP26 försteg hos en Bryston försäljare i England till ett bra pris.
Tänker mest att det är trevligt att ha Bryston hela vägen. Ska bli intressant att höra hur den står sig mot PRE25.
Rydberg skrev:Jantelagen gör sig påmind
bomellberg skrev:Rydberg skrev:Jantelagen gör sig påmind
Eller så var det bara en kul ordvits.
Din kommentar säger mer om dig själv än om Nattis.
Rydberg skrev:bomellberg skrev:Rydberg skrev:Jantelagen gör sig påmind
Eller så var det bara en kul ordvits.
Din kommentar säger mer om dig själv än om Nattis.
Missade den, får skylla på den utsökta turkiska restaurangen med medföljande RakiSorry nattis!
DVD-ai skrev:RMA: Hur går det? nu måste du ju ha hunnit lyssna och klämma lite till på rattarna (ops... får man säga så idag?!) så nu vill jag höra allt om detta försteg som jag själv är osunt sugen på... (säg bara dåliga saker om det snälla!)
RMA skrev:DVD-ai skrev:RMA: Hur går det? nu måste du ju ha hunnit lyssna och klämma lite till på rattarna (ops... får man säga så idag?!) så nu vill jag höra allt om detta försteg som jag själv är osunt sugen på... (säg bara dåliga saker om det snälla!)
Försteget skickar han från England först imorgon Torsdag. Återkommer när jag fått hem det.
BDA3;an hann jag lyssna på en del igår, låter helt fantastiskt fint.
Det känns verkligen som den återger skivorna exakt som dom är utan att lägga till eller ta bort något.
Går att spela mycket högre utan att öronen gråter.
Låter det illa så känns det som det är inspelat så, inget som Dacen lägger till.
Verkligen nöjd med den.
Nattlorden skrev:RMA skrev:DVD-ai skrev:RMA: Hur går det? nu måste du ju ha hunnit lyssna och klämma lite till på rattarna (ops... får man säga så idag?!) så nu vill jag höra allt om detta försteg som jag själv är osunt sugen på... (säg bara dåliga saker om det snälla!)
Försteget skickar han från England först imorgon Torsdag. Återkommer när jag fått hem det.
BDA3;an hann jag lyssna på en del igår, låter helt fantastiskt fint.
Det känns verkligen som den återger skivorna exakt som dom är utan att lägga till eller ta bort något.
Går att spela mycket högre utan att öronen gråter.
Låter det illa så känns det som det är inspelat så, inget som Dacen lägger till.
Verkligen nöjd med den.
Hade varit kul om du hade kunnat låna ut den till LTS för att få samma mätningar på den som på några andra och inte bara försöka jämföra med Stereophile.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], lordsenna och 16 gäster