tänk er jag har det precis som er hemma, bara att jag enbart har 20-25m2
Moderator: Redaktörer
cameltoe skrev:MagnusÖstberg skrev:cameltoe skrev:
inte i basregionen tydligen. va tvungen att kolla vad det var jag hade när jag var på jobbet idag (den bor där tills vidare) och det visade sig att den ger 122db max (som mellanregister tydligen) men bara 115 i basregionen, xmaxbegränsat.
Och stoppar man in 2 i en isobarik så är man typ nere på max output som 2st scanspeak 10:or i samma volym (el mindre t o m).
Vad händer om man lägger en sluten låda på q0.6 el 0.8? kommer man höra skillnad mot 0,707?
Vilken slope vill man egentligen ha från lådan i små rum? typ 20m2.. så det matchar room gainen.
Du verkar tro att isobarik ger dig mindre än ett enskilt element?
Det gör det inte.
Så som jag förstått det så får jag (jämfört med ett element) i en isobarik:
halva lådstorleken med samma frekvensgång, typ. om man bortser från att porten blir längre dvs.
dubbla effekttåligheten.
man får även:
sämre känslighet. 6db
dubbelt så dyrt.
max spl blir 3db lägre pga halva lådstorleken
dubbelt så fult, minst.
eller vad tänker du på?
Kraniet skrev:
de kräver ju dock EQ för att fungera som det är tänkt..
Kraniet skrev:
de kräver ju dock EQ för att fungera som det är tänkt..
Kalejdokom skrev:Du tänker alltså bygga EN låda med TVÅ element i? För allt smör i Småland råder jag dig att istället bygga TVÅ lådor med ETT element i varje. Annars kommer du förr eller senare vilja ta fram sticksågen och dela dem... Även om du just nu bara har plats för en låda (ställ dom på varandra).
Kalejdokom skrev:Du tänker alltså bygga EN låda med TVÅ element i? För allt smör i Småland råder jag dig att istället bygga TVÅ lådor med ETT element i varje. Annars kommer du förr eller senare vilja ta fram sticksågen och dela dem... Även om du just nu bara har plats för en låda (ställ dom på varandra).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster