vad händer/kan hända om jag sätter dit dom på 200V ??
Moderator: Redaktörer
Laila skrev:Så länge som du inte krämar på med mer än 5000W kontinuerligt vid 8 Ohm, troligtvis ingenting . . . typ.
Perfector skrev:Låter som om filtertillverkaren haft väldigt höga ambitioner när han byggde filtret.
400 volt räcker till minst 800 Watt effekt och det är nog inte vad din högtalare tål, eller?
Perfector skrev:Du kanske ska följa med och uppgradera till 400 watt i så fall.
Perfector skrev:Du kanske ska följa med och uppgradera till 400 watt i så fall.
Perfector skrev:Nyfiket jag frågar vad det är för högtalare.
Och påpekar att Monacor använder 250V kondingar i sina bättre filter och anger 350 Watt effekt i filter.
400 volt blir då runt 800 watt, inte 5000.
Men jag kan ju som sagt ha fel, , , , igen,, typ.
jw_celtic skrev:Perfector skrev:Nyfiket jag frågar vad det är för högtalare.
Och påpekar att Monacor använder 250V kondingar i sina bättre filter och anger 350 Watt effekt i filter.
Maggisar 1.6Qr
jw_celtic skrev:Ok d låter ju bra!
Då kan jag sätta dit dom å sluta oroa mig dåäven om jag skulle byta till ännu kraftigare slutsteg nån gång!
Kanooon tack för alla svar!
Perfector skrev:jw_celtic skrev:Perfector skrev:Nyfiket jag frågar vad det är för högtalare.
Maggisar 1.6Qr
Bild?
Och varför ska dy byta.
400 volt polykondingar går väl inte sönder så lätt.
Laila skrev:Ledsen att säga det, men chansen att det blir bättre är nog inte speciellt jättestor . . . typ.
Laila skrev:Jo, men tror du inte att fabrikanten vet vad som är bra/bästa kondingarna*
för just de högisarna . . . typ ?
*Eller är de du tänker satsa på så dyra att de skulle dubbla priset på hela högisen
ä därför inte "försvarbara" att använda ?
Laila skrev:Jag ber högaktningsfullt att få två mina händer, men vill ändå önska dig lycka till i
"galenskaperna" . . . typ.![]()
B.t.w. har du testat att byta högiskablar, å i så fall, vad använder du nu ?
jw_celtic skrev:På min lilla fråga har jag fått 2 svar som typ pekar åt olika riktningar tycker jag!
Kanske nån till som skulle kunna lägga in ett tredje avgörande svar!?
Perfector skrev:jw_celtic skrev:På min lilla fråga har jag fått 2 svar som typ pekar åt olika riktningar tycker jag!
Kanske nån till som skulle kunna lägga in ett tredje avgörande svar!?
Lek och ha roligt.
Så länge du tycker det är kul är racet på som man säger.
jw_celtic skrev:Perfector skrev:Nyfiket jag frågar vad det är för högtalare.
Maggisar 1.6Qr
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster