Något nytt att rapportera?

Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:RMA:
Något nytt att rapportera?
Harryup skrev:Det är ju lite svårt att hålla på och F/E-testa matningen men när jag drog skärmat EKLK till stereon så fick jag definitivt lägre brus och sen tycker jag att det allmänt låter lite lugnare och tystare men det är däremot osäkrare.
/Harryup
DVD-ai skrev:Kul att du är nöjd RMA
Det är alltid kul att läsa om när någon är nöjd!
Jag är också nöjd och upplevde liknande skilnader som du beskriver när jag införskaffade min DAC2 och mitt pre25.
Men du upplever alltså BP26 som "bättre" än pre25, tyvker jag mig få ut av det du skriver ?
(bättre i kombination med övrig elektronik då alltså)
Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
paa skrev:Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
Eller så tvärtom?
Nattlorden skrev:paa skrev:Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
Eller så tvärtom?
Hur tänker du nu? Upplevd högre upplösning är frekvent ett resultat av mild kompression?
sprudel skrev:Nattlorden skrev:paa skrev:Eller så tvärtom?
Hur tänker du nu? Upplevd högre upplösning är frekvent ett resultat av mild kompression?
Är det ett postulat av något slag?
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Nattlorden skrev:
Är det ett postulat av något slag?
Inte att det behöver vara det, men att det ofta är. Därav frågeställningen så att det beaktas i sammanhanget, man vill ju inte att det skall vara så.
RMA skrev:Har faktiskt aldrig hört påståendet om dynamik-kompression förr.
Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
music4ever skrev:Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
Eller att det finns helt andra skäl till upplevelsen än apparatbyten.
shifts skrev:Rum med akustik? Menar du rum med eko?
petersteindl skrev:shifts skrev:Rum med akustik? Menar du rum med eko?
... eller rum med lång efterklang.
Rydberg skrev:music4ever skrev:Nattlorden skrev:Och du är säker på att dynamiken inte krympt när upplösningen gick upp?
Eller att det finns helt andra skäl till upplevelsen än apparatbyten.
Hur upplevde du skillnaden mellan RS2000 och NAD208?
music4ever skrev:Rydberg skrev:music4ever skrev:Eller att det finns helt andra skäl till upplevelsen än apparatbyten.
Hur upplevde du skillnaden mellan RS2000 och NAD208?
Upplevde ingen skillnad mellan RS2000 och Nad 208 eller Rotel RB1090.
Rydberg skrev:music4ever skrev:Rydberg skrev:Hur upplevde du skillnaden mellan RS2000 och NAD208?
Upplevde ingen skillnad mellan RS2000 och Nad 208 eller Rotel RB1090.
Vad märkligt! Jag trodde RS2000 spelade i en annan liga än NAD208. Nåväl, nya ägaren verkar supernöjd och slängde ut sina gamla 1090
Nattlorden skrev:Rydberg skrev:music4ever skrev:Upplevde ingen skillnad mellan RS2000 och Nad 208 eller Rotel RB1090.
Vad märkligt! Jag trodde RS2000 spelade i en annan liga än NAD208. Nåväl, nya ägaren verkar supernöjd och slängde ut sina gamla 1090
Han är kanske ovanligt okänslig för placebo?
RMA skrev:Lovade bild på Bryston uppsättningen, så här kommer den.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster