Perfector skrev:JacobM skrev:Perfector skrev:Inertian har ju samma motor som Unamco, så egentligen borde det vara samma koppling.
Du kan ju montera motor och kontrollerkort där du har plats och bara förlänga strömsladden så den kan användas med den ordinarie som sitter på Unamco'n.
Borde inte det funka, tror du?
Ja om du säger det så bör det ju inte vara några problem.
Har tagit med mig skivspelaren till jobbet nu så ska öppna och se vad jag kan göra ikväll, slutar 18.00 så kommer bilder på hur allt ser ut då.
Grejen är att kontrollerkortet (vad jag kan minnas) sitter framför själva switchen på/av så jag kan inte ens komma åt lödningen och ännu mindre skruvarna som är skruvade åt fel håll så jag ser bara spetsen på dom. Men som sagt öppnar jag upp den och tar en nogrann titt så kanske man ser hur man ska få bort dom.
Scenario 1 : Om jag nu kapar av ledningarna Grå - Grå - Röd - Blå och tvinnar samt löder dom till motsvarande på nya motorn, vad är det värsta som kan hända? Finns det risk att bränna motorn alternativt gamla kontrollerkortet? Eller är det värsta bara att motorn går i fel hastighet? Det är ju inte så mycket teknik bakom dom här motorerna så det känns spontant som det är lite som kan gå fel...
Är färgschemat samma så bör det vara samma koppling.
Man kan göra två olika kopplingar.
en där man kör som inertian/Unamco? och motorn kan då gå åt båda håll.
En där man riktar kraften enbart framåt eller bakåt, (jo det går faktiskt)
Så frågan är hur unamcon är kopplad.
Kolla google efter kopplingsschema för båda och jämför.
Okej det låter ju tryggt.
Om jag nu vill testa hur unamcon är kopplad, hur får jag den att gå baklänges?
Likadant med Inertian, hur tvingar jag den åt fel håll?