och båda firmorna ägs väl av samma koncern el?
är det här en ny sl1210 rent ljudmässigt?
https://www.pioneerdj.com/en/product/tu ... /overview/
https://www.pioneerdj.com/en/product/tu ... /overview/

Moderator: Redaktörer

Vinylcalle skrev:Nej.
Pioneeren byggs i Kina av Hanpin. Samma företag som även tillverkar t.ex. Audio Technica och många andra "DJ-spelare".
Mvh Carl
paa skrev:Vinylcalle skrev:Nej.
Pioneeren byggs i Kina av Hanpin. Samma företag som även tillverkar t.ex. Audio Technica och många andra "DJ-spelare".
Mvh Carl
Inte alla spelare från Hanpin är väl exakt lika, eller är priset på de olika "märkena" det enda som skiljer menar du?
the AT-LP1240-USB utilizes a powerful direct-drive 16-pole, three-phase motor for unwavering speed stability
Conan skrev:.....
F.ö. undrar jag fortfarande varför dagens skivspelare inte har autostopp och tonarmsltft efter sista spåret?! Hade jag bett Hanpin göra en skivspelare åt mig hade detta stått högst upp på önskelistan. Det skulle dom säkert göra bara man pröjsar och beställer en tillräckligt stor serie.
Laila skrev:Conan skrev:.....
F.ö. undrar jag fortfarande varför dagens skivspelare inte har autostopp och tonarmsltft efter sista spåret?! Hade jag bett Hanpin göra en skivspelare åt mig hade detta stått högst upp på önskelistan. Det skulle dom säkert göra bara man pröjsar och beställer en tillräckligt stor serie.
Varför inkorporera onödigheter som nästan ingen vill ha, å som bara medför mer grejer
som kan strula å gå sönder . . . typ ?![]()
Conan skrev:...
Eeehh...nuskavise... "ingen vill ha"? Hur kan man inte vilja ha en skivspelare som stänger av sig och lyfter tonarmen efter sista spåret? Vill man ha öppningsbara dörrar i bilen (så man slipper klättra in genom sidorutan) eller belysning i kylen (så man vet vad som hamnar på nattmackan)? ALLA vill ha det om det är enda frågan! ....
Conan skrev:Jamen då spikar vi att alla både behöver och skulle önska autostopp och tonarmslyft på skivspelaren. Obegripligt bara varför tillverkarna inte har den finessen på spelarna?
Bill50x skrev:Conan skrev:Jamen då spikar vi att alla både behöver och skulle önska autostopp och tonarmslyft på skivspelaren. Obegripligt bara varför tillverkarna inte har den finessen på spelarna?
Jamenjagdå?
Jag vill inte ha autostop och autotonarmslyft på min spelare. Ska det vara kvalité och icke ljudpåverkande så kommer det att kosta, helt onödiga pengar för min del. Å andra sidan spelar det väl mindre roll om spelaren kostar 75000 eller 78000...
Men så är det detta med känslan. Vinylspelning är mycket mer aktiv sysselsättning än att dra igång en spellista över nätverket. En skiva som spelas ska in i sitt fodral direkt efter spelningen tex. En vinyl lyssnar man på, man hör inte bara musiken tillsammans med annat. Så för mig är autolyft/-stopp en icke-fråga.
/ B
cameltoe skrev:Om jag inte minns fel så finns det spelare som faktiskt byter skivor själv. Helt automatiskt! med inbyggda högtalare också.
cameltoe skrev:Skulle va kul att se lite mätningar på dessa nya pioneer och en riktig 1210.
för nåt år sedan så läste jag att technics skulle lansera nya 1210:or i dels en uberdyr version sen en bara jävligt dyr version.
*Är det nån som läst nåt om dom 2?

CODY skrev:cameltoe skrev:Skulle va kul att se lite mätningar på dessa nya pioneer och en riktig 1210.
för nåt år sedan så läste jag att technics skulle lansera nya 1210:or i dels en uberdyr version sen en bara jävligt dyr version.
*Är det nån som läst nåt om dom 2?
Det sägs att anledningen till att Technics drog tillbaka SL 1210/1200 år 2010 var att verktygen som användes var utslitna då de använts sedan 1980. Den nya billigare versionen verkar vara ganska nära den ursprungliga versionen
paa skrev:Kollade lite och det verkar som att Hanpins finaste generella spelare är samma som AT-LP1240-USB
Så här AT om den:the AT-LP1240-USB utilizes a powerful direct-drive 16-pole, three-phase motor for unwavering speed stability
Det är samma princip som på Technics, men inte alla Hanpin-spelare verkar ha denna teknik, även om dom ser ut som Technics-spelare.

Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 24 gäster