Nad 208 soft clipping problem

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Nad 208 soft clipping problem

Inläggav Nattlorden » 2017-04-06 19:03

philipbtz skrev:
Rydberg skrev:
philipbtz skrev:
Du har sålt RS2000?

De är i alla fall inte i hans ägo längre, därav mitt tips om 28b :)

Riktigt bra grejer men man får vara bra saker på att man verkligen behöver den kraften. Vad kostar ett par sådana 140k?
Jag undrar ibland hur många watt jag använder till riktigt dynamiskt material men har ännu inte klippt mitt XPA-2 vad jag vet. Jag har iof ovanligt kort lyssningsavstånd för i32s. Om man sitter på 4-5 meter som man kanske birde så lär det krävas lite mer.

Jag lär aldrig lyckas göra det med 1090. Bottna infraY-6 klarar jag av med "rätt" filmmaterial - speciellt med infra-optionen påkopplad
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Re: Nad 208 soft clipping problem

Inläggav Rydberg » 2017-04-06 19:47

philipbtz skrev:
Rydberg skrev:
philipbtz skrev:
Du har sålt RS2000?

De är i alla fall inte i hans ägo längre, därav mitt tips om 28b :)

Riktigt bra grejer men man får vara bra saker på att man verkligen behöver den kraften. Vad kostar ett par sådana 140k?
Jag undrar ibland hur många watt jag använder till riktigt dynamiskt material men har ännu inte klippt mitt XPA-2 vad jag vet. Jag har iof ovanligt kort lyssningsavstånd för i32s. Om man sitter på 4-5 meter som man kanske birde så lär det krävas lite mer.

Han spelade så att det klippte med RS2000 (2*650w) så de 1250w som 28B i praktiken ger ökar marginalen med 3dB. Jag tänkte mer att han skulle leta beg, det är fortfarande mycket pengar men klart under 100kkr.

De nya Bryston 28B3 kostar 22318 € för ett par, mao ca 214k SEK.
Class only looks like arrogance from below.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi