momus skrev:https://www.dustinhome.se/product/5010744312/m100mkii-20
Uj! Ser fina ut!
Lite över budget för min del dock.
Moderator: Redaktörer
momus skrev:https://www.dustinhome.se/product/5010744312/m100mkii-20
Anders J skrev:Har två 27" skärmar mellan två T40 och har väl en dryg armlängd till både skärmytor och högtalare. Med tanke på det korta avståndet så tycker jag inte riktigt det är meningsfullt att lägga ned mer resurser än så. Det låter ju faktiskt bra. F ö syns datorn, en liten NUC, under skärmarna, Linux Mint Cinnamon 64-bit f ö, sitter väldigt nöjd med det. Med tanke på att jag har en extern DAC i lyssningsrummet och lyftet det gav skulle man möjligen göra något åt det, men prioriterar annat just nu. Städa skrivbordet vore ju heller inte fel...
dawelito skrev:Bose Companion 50 , lite dyra kanske.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer ... ternal:ref
Har ett par logitech Z623 (eller om det var 625) och jag tycker de funkar fint till min musik, bra bas!
chrisss skrev:T40 är väl ok för pengarna men långt ifrån bra.
Köpte dom till garaget.
Basen dånar som fan.
Jag har pluggat halva portarean med skum samt minskat basen rejält.
Högtalare med (basreflex-)hål i är trasiga![]()
Får se hur länge jag står ut. Ett par piPs + CR80 + slutna subbor är tyvärr för dyrt för garaget.
chrisss skrev:T40 är väl ok för pengarna men långt ifrån bra.
Köpte dom till garaget.
Basen dånar som fan.
Får se hur länge jag står ut. Ett par piPs + CR80 + slutna subbor är tyvärr för dyrt för garaget.
genstruktur skrev:chrisss skrev:T40 är väl ok för pengarna men långt ifrån bra.
Köpte dom till garaget.
Basen dånar som fan.
Går ju inte att jämföra med pip såklart som du talar om att byta till, men för 700 kr som jag betalade fungerar det helt ok på 1m avstånd på arbetet.
Men om man tänker att man skulle vilja betala något liknande, låt säg upp till 2000kr. Vad skulle du rekommendera då? Helst något som är ungefär i T40 storlek?
genstruktur skrev:Nu var sambon på mig igår och undrade om jag hade kommit fram till något, så jag behöver tips!
ante_77 skrev:genstruktur skrev:Nu var sambon på mig igår och undrade om jag hade kommit fram till något, så jag behöver tips!
Köp ett par Neat Iota och en Naim Atom...eller vad den nu heter idag.
Säg att det var billigt och håll masken
darkg skrev:Tänkte just på att min lilla bluetoothhögtalare är förbluffande okänslig för placering (aldrig riktigt bra eller riktigt dåligt ljud) medan konventionella små högtalare som inte är fööör dåliga alltid verkar kunna prestera klart godkänt fast lika ofta inte, beroende på placering! Jag vet inte varför jag är förvånad.
Audioengine 2 har jag tyckt rätt olika om, som bäst rent förtjusande faktiskt. Som sämst lite "jaså".
A2 heter de kanske, och verkar rätt utgångna dessutom.
darkg skrev:Audioengine 2 har jag tyckt rätt olika om, som bäst rent förtjusande faktiskt. Som sämst lite "jaså".
A2 heter de kanske, och verkar rätt utgångna dessutom.

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster