Moderator: Redaktörer
SGT-Morre skrev:Har importerat den från Kina. Hade lite svårt att låta bli när man fick ge 16,9k med frakt hem till dörren jämfört med 40k här i Sverige. Är inte supersugen på att skicka tillbaka den till Kina för översyn. Men det är på ett seriöst företag så garanti finns.
Dom tyckte att en 10A säkring var lite snålt. Minst 16A fick jag höra av dom. Så man kanske inte är helt ute o cyklar om man gissar på att det är en ringkärna utan någon slags mjukstartskrets.
Har gjort rent rörsocklar o rörpinnar så gott jag kan med tops o isopropanol och bytt till en 13A dvärg eftersom den där latmasken sa att jag inte orkade dra fram 2,5mm2 kabel just nu
13A säkring kanske håller eftersom det är på gränsen. Den löser ju inte ut varje gång.
ErikAndersson skrev:SGT-Morre skrev:Har importerat den från Kina. Hade lite svårt att låta bli när man fick ge 16,9k med frakt hem till dörren jämfört med 40k här i Sverige. Är inte supersugen på att skicka tillbaka den till Kina för översyn. Men det är på ett seriöst företag så garanti finns.
Dom tyckte att en 10A säkring var lite snålt. Minst 16A fick jag höra av dom. Så man kanske inte är helt ute o cyklar om man gissar på att det är en ringkärna utan någon slags mjukstartskrets.
Har gjort rent rörsocklar o rörpinnar så gott jag kan med tops o isopropanol och bytt till en 13A dvärg eftersom den där latmasken sa att jag inte orkade dra fram 2,5mm2 kabel just nu
13A säkring kanske håller eftersom det är på gränsen. Den löser ju inte ut varje gång.
Hmm, förklarar en del, jag har fått flera mejl och telefonsamtal gällande reparation av Line Magnetic, jag har då hänvisat till den svenska importören, det verkade inte vara en bra lösning vad jag kan förstå då parallellimport tydligen verkar försiggå.
RogerJoensson skrev:....
Fast jag undrar när jag tänker efter om det verkligen sitter en ringkärnetrafo i den aktuella skapelsen. Ringkärna känns inte så klassiskt rörigt ju.
Laila skrev:RogerJoensson skrev:....
Fast jag undrar när jag tänker efter om det verkligen sitter en ringkärnetrafo i den aktuella skapelsen. Ringkärna känns inte så klassiskt rörigt ju.
Så här skriver en reviewer, AshK i "Witchdoctor"(NZ)*, om en tidigare pjäs, LM-518IA, från samma firma:
"Sitting behind the valves in their white coated metal housings are the transformers – one low magnetic leakage toroidal and two wide frequency response audio transformers."
När fabrikanten i sin manual till LM-508IA sedan skriver: "the native circular area power transformer" så kan man nästan misstänka att de då menar/avser en ringkärna, gissar jag . . . typ.
* http://witchdoctor.co.nz/index.php/2014 ... er-review/
ErikAndersson skrev:Jag har aldrig rört vid en Line Magnetic förstärkare, än mindre mätt eller ljudmässigt utvärderat någon, så kvaliten har jag av förklarliga skäl inte en susning om. Men på bild verkar det vara stor pjäs, så ett pris understigande 20 K fram till dörren måste anses mycket prisvärt, jag har svårt att fatta hur de kan tillverka denna förstärkare till ett så lågt pris. Den kostar under halva priset i kina jämfört med fler länder i västvärlden. Men tänk dig i handlarens situation, det är han som får lägga ner tid och möda för att demonstrera och eventuellt låna hem apparaten till dig, det tar tid och kostar pengar för honom. Sedan går du och beställer förstärkaren från kina för halva priset! Och det är väl inget att säga om det, man är sig själv alltid närmast. Desssutom hittar man inte 24.000:- kr på trappan när man går ut, även om man gör det så är det inte vanligt. Firman Line Magnetic måste om de tänker stanna i branschen se över och utjämna sin prispolitik,i annat fall gräver de sin egen grav.
RogerJoensson skrev:Laila skrev:RogerJoensson skrev:....
Så här skriver en reviewer, AshK i "Witchdoctor"(NZ)*, om en tidigare pjäs, LM-518IA, från samma firma:
"Sitting behind the valves in their white coated metal housings are the transformers – one low magnetic leakage toroidal and two wide frequency response audio transformers."
När fabrikanten i sin manual till LM-508IA sedan skriver: "the native circular area power transformer" så kan man nästan misstänka att de då menar/avser en ringkärna, gissar jag . . . typ.
* http://witchdoctor.co.nz/index.php/2014 ... er-review/
Kreativ formulering...
Ok då. Prova att koppla in möget mot en klassisk 10A propp, så kanske problemet är löst. Eller använd en väldigt lång förlängningssladd (100m kanske).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster