Om du vill kunna spela denna typ av musik på dom ljudnivåer som jag tolkar dig som att du vill, då ska du INTE snåla på elementrstorleken i topparna...
Du vill nog ha absolit minst 2st 6,5" eller hälst 2st 8" i varje högtalare (eller mer) samt rimligt hög känsloghet i golvarna som du sedan delar mot subbor.
Detta för att du vill inte att topparna får kämpa förbrilt och låta dålig och riskera att eldas upp eller bottna när du drar på, har du DIY konstruktioner med hög känslighet ?
Jag hade i ditt läge personligen köpt beggade Genelec monitorer av bra mått med 8" basar och kompletterat med hemmabyggda subbor, då blir det "bara" 1st 8 i varje högtalare men det ska absolut räcka om du delar högt (250Hz 18/30dB okt) mot riktigt bra subbor som låter bra högt upp i frekvens.
Frådan är om diskanten i genelec räcker till att leverera det du vill... ?!
Nu är det ju väldigt svårt att veta hur starkt du egentligen spelar, men om målet är att verkligen överrösta och skapa en "ljudmatta" så kommer du vilja ha riktigt bra om kapacitet i hela registret.
Det finns dåligt med märken där ute som jag vågar rekommendera till dig med dom behov som du har delgivit, jag är rädd att det inte finns så mycket som kommer att palla med...
Glöm Audiovektor och Dali och alla dom där mer vanliga på en gång... dom kan spela rätt starkt men inte i närheten av att skapa ljudmattor och överrösta (om dom ska hålla), även om du börjar dela mot moduler.
Du behöver högtalare med ganska hög känslighet (utgångspunk kan vara mer än ca 90dB 1w 8ohm / 93dB 2w 4ohm), bra med konarea ( gärna 2st 8" i varje högtalare) , kapabla till höga ljudtryck (konstruerade med detta i åtanke) och med kvaliteer för välljud.
kombinationen är inte direkt en väl fylld lucka i tillgången bland högtalarec