Moderator: Redaktörer
Blue skrev:Callisto: "Jag skulle vilja prata med en försäljare som säljer kablar för t.ex. +10.000 kr som säger att den inte är mycket bättre än t.ex. EKK kabel. Frågan är då; varför tar han hem den dyra kabeln."
Så... Vad väntar du på? Ut och fråga med dig! Och publicera gärna dialogen här. Kunde vara spännande.
Blue skrev:Nästan lite tokroligt att till och med en sådan här tråd kan spåra ur i i samma gamla meningslösa antidyrkabelsnack. Eller hur?![]()
Nåväl, gällande NAD-tunern och bandaren från Technics så är ju det hyfsat coola retroprylar i rätt sammanhang, men dom känns på något sätt lite felplacerade i denna rigg med Gryphon-prylarna i mitt tycke...
Fast egentligen handlar det nog mest om utseendet.
Tackar!hajen1 skrev:Tack för ett trevligt reportage, Rydberg!![]()
Eftersom du inte gjort dig känd som någon förespråkare för " dyrkabel " eller "ormoljeprodukter" så litar jag på ditt omdöme när det gäller de små skillnaderna mellan kablarna
Min Callisto var tyst åtminstonehajen1 skrev:Rydberg och Callisto! Var era Gryphonförstärkare tysta, jag menar brum från trafon? Hörde ett av deras slutsteg ( tror det hette Tabu ) och det brummade ganska kraftigt.
Rydberg skrev:Min Callisto var tyst åtminstonehajen1 skrev:Rydberg och Callisto! Var era Gryphonförstärkare tysta, jag menar brum från trafon? Hörde ett av deras slutsteg ( tror det hette Tabu ) och det brummade ganska kraftigt.
Mayro skrev:Angående tråden så får man säga att det är mycket tråkigt du får den förstörd Rydberg.
Med facit i hand borde jag inte sagt ett knyst om kablarna, det torde väl vara helt uppenbart. Man blir verkligen sugen på att göra fler "reportage" (not)Hetsporren skrev:Mayro skrev:Angående tråden så får man säga att det är mycket tråkigt du får den förstörd Rydberg.
- Va! Är tråden förstörd?
Rydberg skrev:Min Callisto var tyst åtminstonehajen1 skrev:Rydberg och Callisto! Var era Gryphonförstärkare tysta, jag menar brum från trafon? Hörde ett av deras slutsteg ( tror det hette Tabu ) och det brummade ganska kraftigt.
Med facit i hand borde jag inte sagt ett knyst om kablarna, det torde väl vara helt uppenbart. Man blir verkligen sugen på att göra fler "reportage" (not)
Hetsporren skrev:Jag har sett två anmärkningar i denna tråd - och ingen handlar om dyrkablar. Den första var min, där jag ifrågasatte om man verkligen kan testa kablar med högtalare som inte spelar bas. Halvt på skämt, halvt på allvar. Den andra var Callistos kritik av Rydbergs (som han tyckte) floskelfyllda beskrivningar av en ljudskillnad.
Callisto skrev:Rydberg skrev:Min Callisto var tyst åtminstonehajen1 skrev:Rydberg och Callisto! Var era Gryphonförstärkare tysta, jag menar brum från trafon? Hörde ett av deras slutsteg ( tror det hette Tabu ) och det brummade ganska kraftigt.
Knäpptyst
Callisto skrev:Hetsporren skrev:Jag har sett två anmärkningar i denna tråd - och ingen handlar om dyrkablar. Den första var min, där jag ifrågasatte om man verkligen kan testa kablar med högtalare som inte spelar bas. Halvt på skämt, halvt på allvar. Den andra var Callistos kritik av Rydbergs (som han tyckte) floskelfyllda beskrivningar av en ljudskillnad.
Äntligen någon som kan läsa utan att koppla det till "dyrkabeldebatt"![]()
Rydberg skrev:Callisto skrev:Hetsporren skrev:Jag har sett två anmärkningar i denna tråd - och ingen handlar om dyrkablar. Den första var min, där jag ifrågasatte om man verkligen kan testa kablar med högtalare som inte spelar bas. Halvt på skämt, halvt på allvar. Den andra var Callistos kritik av Rydbergs (som han tyckte) floskelfyllda beskrivningar av en ljudskillnad.
Äntligen någon som kan läsa utan att koppla det till "dyrkabeldebatt"![]()
Nä du tog bara tillfället som vanligt att vara dryg och misskreditera det jag skriver. Vad har jag egentligen gjort dig för ont?
MP skrev:Jag reagerade också lite på flosklerna men eftersom rydberg verkar ha konverterat till de sanningssökandes skara så lät jag det bero
Rydberg skrev:MP skrev:Jag reagerade också lite på flosklerna men eftersom rydberg verkar ha konverterat till de sanningssökandes skara så lät jag det bero
Å andra sidan ska jag ljuga och skriva att vi inte upplevde några skillnader bara för att bli accepterad och "en i gänget". Skulle knappast tro det, så kommer jag inte att agera. Dessutom skriver jag mer än tydligt att "vi upplevde" eller "tyckte oss höra", inte att det skulle vara ett faktum.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster