Läckra danskor, bildtråd

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-01-23 21:32

Rydberg :D

Alltså de eventuella "flosklerna" som Callisto påpekar är sättet att uttrycka skillnaderna
Inte att du hörde skillnader

Inlägget var riktat till callisto och betydde i klarspråk:
"Jag tyckte inte att Rydbergs inlägg var ovänligt i alla fall"

Så lugna dig :wink:

Callisto hade nog inte ett ovänligt syfte heller iofs
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2006-01-23 21:34

Vi testade som sagt även att byta kablarna några ggr och vi tyckte höra vissa små skillnader. Anacondan lät kanske aningens mer luftig men samtidigt mer spretig och inte lika homogen. Med Naqref-kabeln tycker jag ljudet var mer sammanhängande och på det hela taget mer verklighetstroget, det hela hölls helt enkelt ihop bättre.

Fanken, är det detta ni bråkar om? Det är väl inget fel med att skriva såhär. Tyckte det var tydligt och bra. Dessutom kan man väl få beskriva kort hur en upplevd ljudskillnad ter sig utan att behöva bli anklagad för hififloskler? :roll: Kom igen nu! :)

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-01-23 21:36

Jag medlar bara :wink:
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 21:54

Callisto skrev: Det var dina val av beskrivande ord som jag reagerade på eftersom de antyder stora skillnader :| .

Nu får du väl för helvete ge dig Callisto, jag skrev ju såhär:
Rydberg skrev:Vi testade som sagt även att byta kablarna några ggr och vi tyckte höra vissa små skillnader.

Enbart en idiot kan misstolka detta.

Och även en liten skillnad kan ju ha den inriktning som jag skrev, den behöver inte vara stor för det. Det föreligger inget motsatsförhållande enligt mig
Senast redigerad av Rydberg 2006-01-23 21:58, redigerad totalt 1 gång.
Class only looks like arrogance from below.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 21:58

Varför kan då ingen förklara vad som menas med

"mer luftig men samtidigt mer spretig och inte lika homogen"

och

"ljudet var mer sammanhängande och på det hela taget mer verklighetstroget, det hela hölls helt enkelt ihop bättre."

förklara gärna med mer konkreta "vanliga" ord, i all välmening :) .

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:01

Rydberg skrev:
Callisto skrev: Det var dina val av beskrivande ord som jag reagerade på eftersom de antyder stora skillnader :| .

Nu får du väl för helvete ge dig Callisto, jag skrev ju såhär:
Rydberg skrev:Vi testade som sagt även att byta kablarna några ggr och vi tyckte höra vissa små skillnader.

Enbart en idiot kan misstolka detta.

Och även en liten skillnad kan ju ha den inriktning som jag skrev, den behöver inte vara stor för det. Det föreligger inget motsatsförhållande enligt mig

Jag undrar vem som är en idiot, du har tydligen inte fattat att det INTE beror på att ni hörde en liten skillnad.
Det är dina ordval som jag kommenterar :roll:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 22:04

Varför skulle jag lägga tid på att förklara för dig, du är ju enbart ute efter att bråka.

Och förresten du kallade mig lögnare för ett tag sedan, själv skrev du såhär om mitt ljud hemma
Callisto skrev:Trist att det låter så surt hemma hos dig då 8) .

När du var hemma här vill jag minnas att du sa: "det var länge sedan jag hörde vanliga dynamiska högtalare låta såhär bra"

Antingen ljuger du eller så tycker du alla dynamiska högtalare låter surt, jag vet inte vad som är värst :roll:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-01-23 22:06

*ringer i rondklockan* Break, boys... ta en stund i ringhörnorna och lufta er...
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:09

Rydberg skrev:Varför skulle jag lägga tid på att förklara för dig, du är ju enbart ute efter att bråka.

Och förresten du kallade mig lögnare för ett tag sedan, själv skrev du såhär om mitt ljud hemma

När du var hemma här vill jag minnas att du sa: "det var länge sedan jag hörde vanliga dynamiska högtalare låta såhär bra"

Antingen ljuger du eller så tycker du alla dynamiska högtalare låter surt, jag vet inte vad som är värst :roll:

Herregud, jag tyckte de var dynamiska men i min värld är det mer än bara spela bas MYCKET högt som betyder något :mrgreen: . Ljudbilden, perspektiv och närvaro betyder också en hel del för mig och där imponerade det inte, vilket jag också sa till dig (och du höll med).
Försök inte starta smutskastning när du inte har något att komma med :roll: .

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 22:09

Callisto skrev:Jag undrar vem som är en idiot, du har tydligen inte fattat att det INTE beror på att ni hörde en liten skillnad.
Det är dina ordval som jag kommenterar :roll:

Ok, jag ska höra med dig nästa gång jag försöker beskriva en skillnad i ord så jag får godkänt och att formuleringen är fri från obegripliga floskler.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 22:11

Callisto skrev:
Rydberg skrev:Varför skulle jag lägga tid på att förklara för dig, du är ju enbart ute efter att bråka.

Herregud, jag tyckte de var dynamiska men i min värld är det mer än bara spela bas MYCKET högt som betyder något :mrgreen: . Ljudbilden, perspektiv och närvaro betyder också en hel del för mig och där imponerade det inte, vilket jag också sa till dig (och du höll med).

Lögnare! :twisted:

Btw, du smutskastar dig själv ganska bra. Finns väl knappast någon här som inte ser på dig som en första klassens tomte :roll:
Senast redigerad av Rydberg 2006-01-23 22:13, redigerad totalt 1 gång.

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:13

Nattlorden skrev:*ringer i rondklockan* Break, boys... ta en stund i ringhörnorna och lufta er...

K.O. :mrgreen: :wink: 8)

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:14

Rydberg skrev:
Callisto skrev:

Lögnare! :twisted:

Btw, du smutskastar dig själv ganska bra. Finns väl knappast någon här som inte ser på dig som en första klassens tomte :roll:

Nu ramla någon ur ringen och ner i sandlådan :mrgreen:

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:17

Rydberg du kan väl kolla mina kommentarer som jag skrev efter jag varit hos dig 8) .

Innan du kallar någon för lögnare så kolla upp fakta först 8) .

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 22:19

Callisto skrev:Rydberg du kan väl kolla mina kommentarer som jag skrev efter jag varit hos dig 8) .

Fakta? Du skämtar, jag vet väl mycket väl vad jag har sagt och inte sagt. Att du var helt av banan i din spekulativa lögner höll du ju dessutom med om själv, har du ändrat dig nu igen? 8O

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:25

Rydberg skrev:
Callisto skrev:Rydberg du kan väl kolla mina kommentarer som jag skrev efter jag varit hos dig 8) .

Fakta? Du skämtar, jag vet väl mycket väl vad jag har sagt och inte sagt. Att du var helt av banan i din spekulativa lögner höll du ju dessutom med om själv, har du ändrat dig nu igen? 8O

Ge dig nu, du har själv sagt här i trådar att det inte låter bra hemma hos dig. Du har då förklarat det med att skustiken inte är bra. Däremot hemma hos IÖ lät det bra skrev du. Är det så konstigt att jag heller inte tyckte att det lät vidare bra. En gemensam kompis till oss båda tycker heller inte att det låter vidare bra och han har lyssnat hos både dig och mig.
Kolla upp den gamla tråden här på faktiskt så får du själv svart på vitt.

Börja snacka om tomtar ger inte så mycket. Till skillnad från dig så tror jag inte på tomtar 8) .

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-01-23 22:33

En sak står rimligen utan tvivel här.. Det är att detta forum behöver en rejäl uppstyrning.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-01-23 22:33

Men hallå, jag sa ju att jag hade problem med akustiken och du anklagade mig för att ha sagt att här var det bästa ljudet i världen. Det är ju helt orimligt påstående för det första och att jag skulle ha sagt något ens i närheten av detta är ju inte ens troligt med tanke på rumsproblemen.

Så hur det låter är ju inte det relevanta

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2006-01-23 22:35

Mayro skrev:En sak står rimligen utan tvivel här.. Det är att detta forum behöver en rejäl uppstyrning.

Jag är förvånad över att Rydberg tilläts att komma med personliga påhopp och av det grövre slaget :o . Tur att man är en hårding :wink: 8) .

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2006-01-23 22:42

Är det VM i att misstolka och att nödvändigtvis göra värre inlägg än föregående som är på G? :roll:

Inte kul at behöva låsa en tråd som var så bra men när det har gått så långt utanför kanten så har vi inget val. Bara att beklaga. Klandrar ingen och alla. Inte minst mig själv som inte ingrep i tid utan kollade på tv.

Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi