Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Perfector, jag tror nog att dawelito redan har ett mångkanalsystem.
Det du visar är nog heller inget som någon använder nuförtiden, i dessa tider av billiga bioförstärkare.
Perfector skrev:Dessutom är det ett kul exempel som kan provas utan att något blir förstört på kuppen, vilket inte är helt vanligt idag.
paa skrev:Perfector skrev:Dessutom är det ett kul exempel som kan provas utan att något blir förstört på kuppen, vilket inte är helt vanligt idag.
Jag kopplade surroundhögtalare så där mellan plus och plus på två Sentec PA9 monosteg, men det lät ingenting.
Då tänkte jag att dom kanske borde jordas ihop på minusutgångarna för att få en referens att lira mot, men då brann det ena slutsteget direkt med ljus- och röksensationer!
Så att inget blir förstört på kuppen är nog lite väl mycket sagt!
petersteindl skrev:paa skrev:Perfector skrev:Dessutom är det ett kul exempel som kan provas utan att något blir förstört på kuppen, vilket inte är helt vanligt idag.
Jag kopplade surroundhögtalare så där mellan plus och plus på två Sentec PA9 monosteg, men det lät ingenting.
Då tänkte jag att dom kanske borde jordas ihop på minusutgångarna för att få en referens att lira mot, men då brann det ena slutsteget direkt med ljus- och röksensationer!
Höger och vänster kanal måste ha gemensam jord för att det skall kunna funka. Bryggkopplade slutsteg funkar inte.
Med vänlig hälsning
Peter
paa skrev:petersteindl skrev:paa skrev:Jag kopplade surroundhögtalare så där mellan plus och plus på två Sentec PA9 monosteg, men det lät ingenting.
Höger och vänster kanal måste ha gemensam jord för att det skall kunna funka. Bryggkopplade slutsteg funkar inte.
Med vänlig hälsning
Peter
Tror du att Sentec PA9 är bryggkopplade?
petersteindl skrev:paa skrev:petersteindl skrev:
Med vänlig hälsning
Peter
Tror du att Sentec PA9 är bryggkopplade?
PA-9 är inte bryggkopplat så vitt jag minns. Jag tror att Sentec PA-9 är monosteg och då har de separata jordsystem mellan höger och vänster kanal. De jordas samman i försteget om inte försteget också har separat jord mellan höger och vänster kanal.
Med vänlig hälsning
Peter
paa skrev:Perfector skrev:Dessutom är det ett kul exempel som kan provas utan att något blir förstört på kuppen, vilket inte är helt vanligt idag.
paa skrev:petersteindl skrev:paa skrev:Tror du att Sentec PA9 är bryggkopplade?
PA-9 är inte bryggkopplat så vitt jag minns. Jag tror att Sentec PA-9 är monosteg och då har de separata jordsystem mellan höger och vänster kanal. De jordas samman i försteget om inte försteget också har separat jord mellan höger och vänster kanal.
Med vänlig hälsning
Peter
Jag gissar att minus på högtalarutgången på PA9 i alla fall inte är kopplat till jord på ingången, annars hade det inte gått så illa.
petersteindl skrev:Finns det något komplett schema på PA-9?
Mvh
Peter
gonkius skrev:Det där schemat ser bara ut som ett försteg...
paa skrev:petersteindl skrev:Finns det något komplett schema på PA-9?
Mvh
Peter
Det fanns ett schema i XTF-tråden som kanske stämmer, eller kanske är en moddning:
[ Bild ]
Nattlorden skrev:gonkius skrev:Det där schemat ser bara ut som ett försteg...
Njae... BD135/136 räcker väl gott till för den?
PerStromgren skrev:Hur kopplade Paul Klipsch sin center? Mono? google...google...google...
Japp, så verkar det! En beskrivning finns här: http://www.whatsbestforum.com/showthrea ... lipschorns
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster